Jabra lanserar ny människocentrerad AI-mjukvara för callcenters

Jabra lanserar ny människocentrerad AI-mjukvara för callcenters

Publicerat av: Redaktionen

Engage AI Complete är en ny premiumversion av Jabras Engage AI-mjukvara för callcenters.

Genom integrerad generativ AI och tal-till-text-funktioner skapar den möjlighet för realtidsassistans, personligt anpassad coachning, insikter och automatiserad kvalitetskontroll.

Jabra, tillverkare av professionell ljud- och videoteknik, lanserar Jabra Engage AI Complete – en ny premiumversion av Jabras callcenter-mjukvara Engage AI. Den nya lösningen använder sig av realtids-transkribering och generativ AI för att lyfta callcentermedarbetares prestationer och förbättra varje kundinteraktion.

Med Engage AI Complete får callcentermedarbetare live-coaching och automatiserade samtalssammanfattningar, medan chefer får tillgång till insikter i realtid, sentimentanalys och kraftfulla analysverktyg för att skapa bättre samtal och kundresultat.

Utveckla kundupplevelsen

Plattformen är utformad för dagens arbetsmiljöer och använder AI för att transkribera samtal i realtid, analysera tonfall och reducera bakgrundsljud för att skapa tydligare samtal och mindre belastning för medarbetaren.

En plattform med röstintelligens i realtid för djupare mänskliga kontakter

Jabra Engage AI Complete är den enda lösningen som levererar ton-AI, tal-till-text, generativ AI och brusreducering, allt i samma paket.

Jabra lanserar ny människocentrerad AI-mjukvara för callcentersMed stöd av över 20 års forskning och miljontals analyserade samtal bygger Engage AI på en grund av data, insikter och design som tar hänsyn till integriteten. Samtalen behandlas på ett säkert sätt, med omedelbar feedback direkt till handläggaren – vilket hjälper dem att anpassa sig i stunden och förbättra sig vid varje interaktion.

– Vårt mål är enkelt: att ge varje callcentermedarbetare möjlighet att äga sin egen ton, lyfta och få ut det mesta av varje samtal. Med Engage AI Complete har vi sammanfogat åratal av röstforskning och generativ AI-innovation för att tillgodose de viktigaste behoven hos callcenters. Engage AI Complete ökar effektiviteten i verksamheten och förbättrar både medarbetarupplevelsen och kundnöjdheten, vilket gör att företag kan få ut mer av varje samtal, säger Andreas Orebro Wenzel, VP för Engage AI på Jabra.

Nya funktioner som kommer att vara tillgängliga i Engage AI Complete:

  • AI-samtalssammanfattningar – transkriberar och sammanfattar samtal automatiskt för att minska administrationen efter samtalet.
  • Auto Call Reason Detection – avläser orsaken till samtalet för att hjälpa team att identifiera mönster och förbättra processer.
  • Automatisk ämnesmärkning – märker viktiga ämnen som diskuteras under samtalet för att spåra trender och effektivisera coachningen.
  • Customer Sentiment – ger en omedelbar, övergripande bild av hur varje samtal gick med en enkel sentimentspoäng baserad på de ord som användes under samtalet.
  • Insights & Analytics Dashboard – översikt över samtal för att hjälpa ledare att förbättra coachning och kvalitet.

Oavsett om Engage AI Complete används tillsammans med ett Jabra-headset för en optimerad upplevelse eller med vilket professionellt headset som helst, är det enkelt att driftsätta och skala upp.

Jabra Engage AI Complete kommer att vara tillgängligt globalt i juni 2025. Rekommenderat pris: €50/$50 per användare och månad. Den ursprungliga versionen, som nu kallas Engage AI Core, är fortfarande tillgänglig för 25 euro per användare och månad.

 

 

Om Jabra

Jabra är ett världsledande varumärke inom ljud-, video- och kompatibla lösningar – konstruerade för att stärka konsumenter och företag. Som en stolt del av GN Group är vi engagerade i att föra personer närmare varandra eller det som är viktigt för dem. Jabras tekniska spetskompetens leder vägen och bygger på 150 år av pionjärarbete inom GN. Detta tillåter oss att skapa integrerade verktyg för kundtjänst, kontor och digitala samarbeten, som hjälper yrkesverksamma att arbeta mer produktivt från var de än befinner sig. Dessutom true wireless-hörlurar och öronsnäckor som låter konsumenter ta del av bättre samtal, musik och media. GN grundades 1869 och är verksamma i 100 länder dit de levereras innovation, tillförlitlighet och användarvänlighet. GN grundades 1869 och är verksamma i 100 länder dit de levereras innovation, tillförlitlighet och användarvänlighet. GN består av över 7 500 personer och under 2022 hade verksamheten en omsättning på 18.7 miljarder DKK. GN Audio står för 12,5 miljarder DKK. GN får livet att låta bättre och är börsnoterat på Nasdaq i Köpenhamn. www.jabra.com  

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00