För att möta den ökande efterfrågan på avancerad dataanalys och AI-lösningar har twoday, en ledande partner inom digital transformation i Norden, förvärvat Kaito Insight, den enda Snowflake Elite Partner i norra Europa.
Förvärvet av Kaito Insight stärker twodays position som den nordiska ledaren inom AI och data, genom att förena mer än 700 experter inom området med starka partnerskap inom alla ledande datateknologier.
Med Kaito Insight ombord har twoday nästan 3 000 teknologiexperter som levererar banbrytande digitala lösningar till offentliga och privata verksamheter.
I takt med att avancerad dataanalys och AI fortsätter att revolutionera industrier globalt har behovet av innovativa lösningar aldrig varit större. Förvärvet av Kaito Insight förenar mer än 700 experter inom AI och data inom twoday, vilket förstärker vårt erbjudande av effektfulla digitala lösningar till både offentliga och privata verksamheter inom ledande datateknologier, inklusive Snowflake.
Christian Pedersen, VD för twoday, betonar vikten av förvärvet för twoday: “Förvärvet av Kaito Insight markerar en betydande (viktig/väsentlig) milstolpe i twoday’s uppdrag att vara en ledare inom data- och AI. Kaito Insight’s omfattande expertis med Snowflake och imponerande meritlista inom datadrivna transformationer kompletterar våra styrkor perfekt. Tillsammans är vi unikt positionerade för att leverera lösningar som skapar betydande värde för våra kunder. Vi är glada att välkomna Kaito Insight’s talangfulla team till twoday, när vi fortsätter att tänja på gränserna för vad som är möjligt med data och AI.”
Modern mjukvara byggs baserat på databehov, vilket gör dataplattformar grundläggande för mjukvaruutveckling i takt med att avancerad analys och AI fortsätter att revolutionera industrier. twoday är idealiskt positionerat för att hjälpa företag att utnyttja kraften i både strukturerad och ostrukturerad data, få värdefulla insikter, fatta informerade beslut och driva innovation i sina industrier med effektfulla digitala lösningar.
Att bli en del av twoday innebär en stark och växande närvaro i hela Norden för Kaito Insight-teamet. Kaito Insight har haft en imponerande tillväxt genom att positionera sig i moderniseringen av dataplattformar och förbättra avancerad dataanalys för stora företagskunder. Kaito Insight bidrar med branschexpertis från blue-chip industrier, finans- och detaljhandelskunder kombinerat med starka partnerskap med molnleverantörer, vilket kompletterar twoday’s befintliga expertis och lösningar.
Saku Sell, VD för Kaito Insight, förklarar: “Att gå med i twoday innebär en enorm möjlighet för Kaito Insight att utöka vår räckvidd. Vår gemensamma vision för data- och AI, kombinerad med twodays omfattande resurser och marknadsnärvaro, kommer möjliggöra för oss att leverera ännu större värde till våra kunder. Vi är glada över att bli en del av twoday och ser fram emot en framgångsrik framtid tillsammans.”