ServiceNow lanserar Xanadu – största AI-uppdateringen hittills

ServiceNow lanserar Xanadu – största AI-uppdateringen hittills

Publicerat av: Redaktionen

ServiceNow lanserar ny plattformsuppdatering med hundratals nya AI-funktioner och branschspecifika lösningar.

Uppdateringen syftar till att öka produktiviteten för företag, bland annat genom AI-agenter och förbättrade verktyg för säkerhet och upphandling.

 ServiceNow fortsätter att vara en stark ledare inom generativ AI med den senaste plattformsuppdateringen, Xanadu, som lanserades den 10 september.

Uppdateringen är företagets mest omfattande AI-satsning hittills och innehåller hundratals nya AI-funktioner, utökade partnerskap och branschspecifika lösningar, framtagna för att öka produktiviteten inom företag.

Uppskalade AI-agenter dygnet runt

ServiceNow lanserar Xanadu – största AI-uppdateringen hittillsDe nya funktionerna inkluderar AI-agenter med dygnet-runt-produktivitet, bland annat kommer ServiceNow stödja Agentic AI, vilket möjliggör ett sömlöst samarbete mellan AI och mänskliga agenter. Genom att använda avancerade resonemang baserat på företagsövergripande data kan ServiceNow AI-agenter utvecklas från enkla prompt-baserade funktioner till att erhålla en mer mänsklig förståelse. Med fortsatt bibehållen mänsklig övervakning för bättre styrning. Från november kommer de första användningsområdena för AI-agenter inom kundtjänst och IT- tjänster att kraftigt minska tiden för problemlösning och öka produktiviteten för mänskliga agenter. Ett arbetssätt som kommer växa kraftigt de kommande åren, enligt analysföretaget Gartner.

Ökad produktivitet och förbättrade kundupplevelser inom olika branscher

Xanadu-uppdateringen innebär dessutom en expansion av Now Assist-plattformen inom flera olika branscher med syftet att förbättra både produktivitet och kundupplevelser genom GenAI. Now Assist implementeras inom områden som telekom, media, teknik, finansiella tjänster, försäkringar och offentlig sektor.

Det hjälper exempelvis agenter att snabbt diagnostisera och lösa serviceärenden, sammanfatta komplexa tekniska problem och hantera tvister. Inom den finansiella sektorn underlättar det kundintroduktion och tvistlösning, medan det inom offentlig sektor effektiviserar hanteringen av viktiga tjänsteärenden. Samtidigt stärker ServiceNow sin position inom detaljhandeln genom att lansera nya lösningar som förbättrar butiksdriften och kundservicen – bland annat genom Retail Operations, som ger butikschefer och personal möjlighet att enkelt hantera dagliga uppgifter i butiken, som att rapportera trasiga POS-system eller genomföra öppnings- och stängningsrutiner.

Uppdateringen erbjuder också en integrerad utvecklingsmiljö (IDE) för snabbare utveckling, AIOps för bättre drift, och Service Reliability Management för snabbare problemlösning. Med Now Assist Skill Kit kan företag skapa skräddarsydda AI-lösningar, och integrationen med Copilot för Microsoft 365 förbättrar medarbetarnas produktivitet.

Det övergripande målet med Xanadu-lanseringen är att förbättra produktiviteten, öka operativ motståndskraft och stärka medarbetarupplevelser inom IT, kundservice, upphandling och HR. De förbättrade AI-verktygen gör det enklare att automatisera uppgifter och skapa insikter från företagsdata. GenAI-teknologin kommer att effektivisera processer och förbättra kundupplevelser inom flera sektorer, från detaljhandel till finansiella tjänster och offentlig sektor.

  • Våra kunder är angelägna om att börja använda AI nu och förväntar sig mer från sina GenAI- implementationer – mer produktivitet, mer personalisering och mer värde. Därför är vi fullt fokuserade på att leverera en heltäckande plattformsupplevelse för våra Xanadu- lanseringen är ett viktigt steg framåt i vår GenAI-strategi och ger företag möjlighet att snabbt utnyttja GenAIs potential för att uppnå imponerande affärsresultat utan krångel, säger Jon Sigler, senior vice president, Platform and AI på ServiceNow.

 

Om ServiceNow:

ServiceNow (NYSE: NOW) sätter AI i arbete för människor. Vi rör oss med innovationstakten för att hjälpa kunder att omvandla organisationer i alla branscher samtidigt som vi upprätthåller en pålitlig, människocentrerad strategi för att distribuera våra produkter och tjänster i stor skala.

Vår AI-plattform för affärsomvandling kopplar samman människor, processer, data och enheter för att öka produktiviteten och maximera affärsresultaten. För mer information, besök: www.servicenow.com.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00