Amazon Web Services (AWS) presenterar idag Amazon Quick Suite, en AI-assistent utvecklad för att förbättra hur anställda arbetar.
Quick Suite är utformad för att hjälpa till att hitta insikter, utföra research, automatisera uppgifter och hantera data mer effektivt.
Quick Suite hämtar data från en rad olika källor för att skapa analyser och bearbeta information. Genom funktioner som Quick Research assistenten fördjupa sig i både externa och interna data och företagets interna kunskapsbas för att ta fram bland annat rapporter och sammanfattningar.
Det är också möjligt att skapa digitala arbetsflöden och automatisera komplexa uppgifter. Användare kan även bygga egna anpassade agenter. Quick Research integreras med företagets data anslutna till Quick Suite, inklusive Amazon S3, Snowflake, Google Drive och Microsoft SharePoint.
Quick Suite har testats både internt hos Amazon och i extern miljö. Exempelvis har Propulse Labs rapporterat en minskning av hanteringstiden för kundtjänstärenden med 80 procent, och Jabil förväntar sig besparingar på 400 000 dollar årligen genom automatiseringar.
Läs hela inlägget här: https://aws.amazon.com/blogs/aws/reimagine-the-way-you-work-with-ai-agents-in-amazon-quick-suite/






