Hyatt väljer Oracle OPERA Cloud som hotellsystem för sina anläggningar globalt

Hyatt väljer Oracle OPERA Cloud som hotellsystem för sina anläggningar globalt

Publicerat av: Redaktionen

[Partnersamarbete] Den ledande hotellkedjan Hyatt centraliserar sin verksamhet och data på den säkra plattformen Oracle Hospitality Cloud – detta inkluderar även deras svenska anläggningar.

”I dag spelar tekniken en allt mer kritisk roll för att öka våra kollegors möjlighet att leverera oförglömliga upplevelser till gästerna, säger Cameron Hammond, Senior Vice President för Global Field Technology Services på Hyatt. 

Hyatt har valt plattformen Oracle OPERA Cloud hospitality som hotellsystem (PMS) för sin globala hotellportfölj. Med OPERA Cloud kan Hyatts anläggningar standardisera verksamheten och datahanteringen på fler än 1 000 hotell och all inclusive-anläggningar i världen.

Med en modern dataplattform som tillhandahåller ett gemensamt användargränssnitt och processer för alla anläggningar, kommer Hyatts personal att ha de insikter som behövs för att arbeta mer effektivt och ge en förbättrad och mer enhetlig upplevelse för sina gäster, medlemmar och kunder.

Hyatt väljer Oracle OPERA Cloud som hotellsystem för sina anläggningar globalt”Som ett av världens främsta hotell- och restaurangföretag har Hyatt åtagit sig att ta hand om människor så att de kan vara sitt bästa jag”, säger Cameron Hammond, Senior Vice President för Global Field Technology Services på Hyatt.

” Genom att flytta till OPERA Cloud och utöka vårt långvariga samarbete med Oracle kan vi ge våra operatörer och kollegor en modern, säker plattform för att leverera bättre datainsikter och förbättra deras roller med lätthet och effektivitet.”

OPERA Cloud PMS drar nytta av den höga prestandan och säkerheten i Oracle Cloud Infrastructure (OCI) och hjälper till att centralisera data. För Hyatt-kedjan ger plattformen tillgång till bättre insikter vilket ger möjlighet till operativ planering ur ett helhetsperspektiv, från global nivå ända ned till enskilda hotell. Hyatt kommer även få en bättre inblick i sina gästers unika preferenser, för att kunna leverera mer personliga ”touchpoints” över tid. Genom att använda OPERA Cloud på mobila enheter har personalen flexibiliteten att kunna hjälpa gästerna var som helst och när som helst.

”Med OPERA Cloud som säker data- och tjänstbas i verksamheten kan Hyatt växa portföljen samtidigt som det ger ägare, operatörer och personal de verktyg de behöver för att tillhandahålla exceptionella gästupplevelser”, säger Alex Alt, Executive Vice President och General Manager för Oracle Hospitality and Retail.

”Genom att flytta till molnet med Oracle kan Hyatt erbjuda en ny nivå av flexibilitet och service när det gäller förnyelse med snabbhet och flexibilitet, för att anpassa sig till de unika behoven och förväntningarna hos varje gäst, anläggning och marknad som vi betjänar.”

 

Artikeln är ett partnersamarbete mellan Oracle och IT Media Group. Sponsrade inlägg och partnersamarbeten är en del av IT Media Groups annonserbjudande. Om du har frågor kring sponsrade inlägg, hör av dig till sales@itmediagroup.se

Genom att använda Oracle Hospitality Integration Platform (OHIP) kan de deltagande Hyatt-hotellen och deras ledare snabbt förnya och anpassa sina verksamheter genom att koppla in nya funktioner från fler än 1 000 förintegrerade affärs- och kundanpassade tjänster.

Hyatts integration med OPERA Cloud PMS är en del av företagets åtagande att tillhandahålla teknikplattformar som är smidiga och intuitiva för personal att hantera samtidigt som de ger långsiktiga besparingar till Hyatts ägare och operatörer.

Om Hyatt Hotels Corporation

Hyatt Hotels Corporation, med huvudkontor i Chicago, är ett ledande globalt företag inom besöksnäring som styrs av sitt syfte – att ta hand om människor så att de kan vara sitt bästa jag. Från och med den 30 juni 2024 omfattade bolagets portfölj mer än 1 350 hotell och all inclusive-anläggningar i 78 länder på sex kontinenter.  Mer information finns på www.hyatt.com.

Om Oracle Hospitality

Oracle Hospitality har över 45 års erfarenhet av att tillhandahålla tekniska lösningar till oberoende hotellägare, globala och regionala kedjor, spelbolag och kryssningsfartyg. Med vår hårdvara, mjukvara och våra tjänster kan kunderna agera på omfattande datainsikter som ger personligt anpassade gästupplevelser, maximera lönsamheten och främja lojalitet. Molnbaserad, mobilanpassad och med öppna API:er – hantering och distribution av OPERA Cloud-anläggningar från Oracle, Simphony-kassasystemet, rapportering och analys samt Nor1 merförsäljningslösningar påskyndar innovation, ökar intäkterna, sänker IT-kostnaderna och maximerar driftseffektiviteten. Mer information finns på www.oracle.com/Hospitality.

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00