Optimizely lanserar nya Optimizely Personalization

Optimizely lanserar nya Optimizely Personalization

Publicerat av: Redaktionen

Martech-företaget Optimizely lanserar idag nya Optimizely Personalization för att möta marknadsförares växande efterfrågan på verktyg för att skapa verkligt personliga digitala upplevelser.

Lösningen, som lanseras på Optimizelys event Opticon 2024 i London, har kraftfulla funktioner för samarbete, maskininlärningsbaserad personalisering och edge-leverans.

Lanseringen av Optimizely Personalization följer företagets Stockholmslansering av CMS 13 förra månaden, och ger marknadsförare avancerade och användarvänliga verktyg för att öka kundengagemang, driva konverteringar, skapa riktade upplevelser och mäta effekten av sina personaliseringsinitiativ.

Några av de nyckelfunktioner som kommer att lanseras under fjärde kvartalet inkluderar:

Samarbetsverktyg: Nya verktyg som bygger på Optimizelys Experiment Collaboration-funktioner och är specialbyggda för att hantera alla typer av marknadsföringsinitiativ, och för att sömlöst integrera testning och experimentering.

Optimizely lanserar nya Optimizely PersonalizationMaskininlärningsbaserad personalisering baserat på så kallade contextual bandits: Möjliggör individanpassade personaliseringskampanjer med algoritmer som skapar så relevanta användarupplevelser som möjligt. Varje onlinebesök optimeras med hjälp av en maskininlärningsmodell som distribuerar trafik och ser till att besökare får ett så effektfullt och personligt innehåll som möjligt baserat på användarens egenskaper.

Edge Delivery: Via ett verktyg för visuell redigering skapar marknadsförare snabbare sidladdningar med förbättringar som tillämpas redan innan innehåll når besökarens webbläsare. Det ger smidig innehållsleverans, förbättrad SEO-rankning tack vare snabbare sidladdning, ökad organisk trafik och bättre konvertering.

– Idag förväntar sig kunder personliga upplevelser, men ändå har bara 9 % av organisationerna implementerat personalisering i realtid. Det är ett stort problem, säger Rupali Jain, Chief Product Officer på Optimizely. Marknadsförare är ofta låsta av komplexa IT-miljöer, spretiga arbetsflöden och otillräckliga data, vilket gör det svårt att leverera de detaljer som ligger till grund för verkligt individanpassade kundupplevelser. Det är därför vi introducerar Optimizely Personalization. Med den nya lösningen är det lättare än någonsin att skapa meningsfulla relationer med målgrupperna – ända ner på individnivå.

Med den här lanseringen stärker Optimizely sin Optimizely One-lösning genom att utrusta marknadsförare med det de behöver för lyckas med målgruppsinriktning, testning och konvertering. Integreringen av den nya lösningen med Optimizelys CMS- och experimenteringsplattform är en milstolpe i branschen, samtidigt som den möter ett kritiskt behov för dagens marknadsförare. En nyligen genomförd Optimizely-studie understryker behovet där 86 % av cheferna uppger att deras marknadsföringsstrategier ofta kräver mer avancerade personaliseringsmöjligheter än de har idag.

För att lära dig mer om hur Optimizely hjälper ledande varumärken att leverera personliga upplevelser, se www.optimizely.com.

Om Optimizely

Optimizelys uppdrag är att göra marknadsförarnas liv bättre med Optimizely One, världens första operativsystem för marknadsförare. Optimizely One kombinerar branschledande lösningar för innehållshantering, innehållsmarknadsföring, experimentering, handel och personalisering, vilket driver varje steg i marknadsföringens livscykel genom ett enda, AI-baserat arbetsflöde. Med flexibiliteten hos en helt komponerbar plattform hjälper Optimizely stolt globala varumärken som H&M, Salesforce, Zoom och Toyota att skapa innehåll med snabbhet, hantera experimentering och leverera upplevelser av högsta kvalitet. Läs mer på optimizely.com.

 

 

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00