Aspia Group, Nordens ledande leverantör av teknikdrivna tjänster inom redovisning, lön, skatt och rådgivning, lanserar nu det strategiska AI-initiativet AI Next.
Syftet är att omdefiniera hur arbete utförs – smartare, snabbare och mer värdeskapande för kunder inom alla branscher.

Ola Gunnarsson, Group CEO Aspia. Foto: Johan Arthursson
Med AI Next tar Aspia nästa steg i användningen av artificiell intelligens för att effektivisera processer, höja kvaliteten och öka tillgängligheten när och där kunderna behöver det som mest.
– AI håller på att omforma hela branschen för affärstjänster, och vi agerar tidigt för att säkerställa att våra kunder drar nytta av utvecklingen, säger Ola Gunnarsson, CEO för Aspia Group. – AI Next handlar om att frigöra tid för det som skapar verkligt värde – mänsklig expertis, strategisk rådgivning och insikter.
Initiativet bygger vidare på Aspias redan starka grund inom automatisering av affärsprocesser och syftar till att tänja gränserna för vad som är möjligt inom exempelvis redovisning, lönehantering och HR. Genom AI Next kommer Aspia att utforska, testa och skala AI-drivna lösningar i nära samarbete med kunder, samarbetspartners och leverantörer.
Under resans gång kommer Aspia att löpande dela med sig av hur AI Next bidrar till konkreta effekter för kunder och andra intressenter.
Om Aspia Group
Aspia Group är den ledande aktören inom teknikdrivna tjänster för redovisning, lön, skatt och rådgivning i Norden. Med över 3 100 anställda och fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina, levererar Aspia Group tjänster till över 39 000 kunder, från småföretag till globala börsnoterade bolag. Bolaget har en årlig omsättning på 3,5 miljarder SEK och verkar under starka varumärken som Aspia, Accountor och Skeppsbron Skatt.