Gartner placerar Optimizely i ledarkvadranten för digitala upplevelseplattformar

Gartner placerar Optimizely i ledarkvadranten för digitala upplevelseplattformar

Publicerat av: Redaktionen

Det Sverigegrundade martech-företaget Optimizely har utsetts till en ledare i 2025 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms.

Det är sjätte året i rad som Gartner placerar Optimizely i ledarkvadranten*.

Gartner placerar Optimizely i ledarkvadranten för digitala upplevelseplattformar

Shafqat Islam, operativ chef på Optimizely

– Vi är mycket glada över att bli uppmärksammade som ledare inom digitala upplevelser av Gartner för sjätte året i rad, och vi är särskilt glada över att se vår framstående position i Gartners kvadrant, säger Shafqat Islam, operativ chef på Optimizely. 2024 var ett framgångsrikt år för oss, fyllt av innovation och tillväxt, inklusive lanseringen av SaaS-versionen av vårt CMS. Erkännandet från Gartner är en bekräftelse på att vi är på rätt väg för att göra livet lättare för marknadsförare genom Optimizely One.

Gartners erkännande kommer efter ett händelserikt år för Optimizely, där företaget firade sitt 30- årsjubileum, nådde 400 miljoner USD i återkommande intäkter, förvärvade analysföretaget NetSpring och lanserade SaaS-versionen av företagets CMS.

Läs gärna mer om 2025 års Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms rapport här.

*Episerver (som förvärvade Optimizely 2020 och senare bytte namn till Optimizely) erkändes som ledare i 2021 och 2020 Magic Quadrant for Digital Experience Platforms. Optimizely fick erkännandet 2022, 2023, 2024 och 2025.

Gartner Disclaimer  

Gartner, Magic Quadrant for Digital Experience Platforms, John Field, Irina Guseva, Mike Lowndes, and Varsha Mehta, 27 January 2025

GARTNER is a registered trademark and service mark of Gartner and Magic Quadrant is a registered trademark of Gartner, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and internationally and are used herein with permission. All rights reserved.

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Om Optimizely

Optimizelys uppdrag är att göra marknadsförarnas liv bättre med Optimizely One, världens första operativsystem för marknadsförare. Optimizely One kombinerar branschledande lösningar för innehållshantering, innehållsmarknadsföring, experimentering, handel och personalisering, vilket driver varje steg i marknadsföringens livscykel genom ett enda, AI-baserat arbetsflöde. Med flexibiliteten hos en helt komponerbar plattform hjälper Optimizely stolt globala varumärken som H&M, Salesforce, Zoom och Toyota att skapa innehåll med snabbhet, hantera experimentering och leverera upplevelser av högsta kvalitet. Läs mer på optimizely.com.

Optimizely and Optimizely One är varumärken som tillhör Optimizely North America Inc. och är registrerade (eller registreringar väntar) i USA, EU, Storbritannien och andra länder. Alla tredjepartsvarumärken som nämns är deras respektive ägares egendom och används endast för referensändamål.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00