Nya AI-funktioner i Oracles Fusion Cloud Applications Suite hjälper organisationer att optimera ekonomi, leveranskedja, HR, försäljning, marknadsföring och service.
“Detta sätter oss i en unik position att hjälpa våra kunder”, säger, Steve Miranda, vice VD för applikationsutveckling på Oracle.
Oracle lanserar en uppsättning nya AI-funktioner i sin Oracle Fusion Cloud Applications Suite. Dessa kommer hjälpa kunderna att framgångsrikt genomföra komplexa uppgifter, automatisera arbetsflöden och öka effektiviteten.
Utöver de omfattande generativa AI-funktioner som redan är inbäddade i sviten, adderas mer än 50 nya AI-agenter och en rad AI-funktioner som hjälper till med allt från att skriva texter till att ge råd och rekommendera åtgärder. De nya AI-drivna funktionerna kommer att hjälpa kunderna att uppnå nya produktivitetsnivåer inom ekonomi, leveranskedja, HR, försäljning, marknadsföring och service.
”Vi är den enda affärsystemleverantören som erbjuder en komplett svit av affärsapplikationer på en fullt integrerad teknologiplattform – från hårdvara till databas till applikationer – och en infrastruktur som är betrodd av ledande AI-leverantörer och världens främsta stora språkmodeller”, säger Steve Miranda, vice VD för applikationsutveckling på Oracle.
”Detta sätter oss i en unik position att hjälpa våra kunder att snabbt och enkelt dra nytta av de senaste AI-tekniken. De nya AI-funktionerna i Oracle Fusion Applications, kommer att hjälpa våra kunder att öka snabbheten och noggrannheten i affärsprocesser, påskynda beslutsfattandet och generera fler intäkter.”
Med sammanlänkade arbetsflöden som spänner över hela företaget gör Oracle Fusion Applications Suite det möjligt för kunder att dra nytta av molnet och de senaste AI-innovationerna för att bryta ner organisatoriska silos, standardisera processer och få ut mer värde från sin data.
Här är de 5 senaste AI-funktionerna i Oracle Fusion Applications:
- 50+ AI-agenter inom ERP, HCM, SCM och CX: Hjälper organisationer att uppnå nya nivåer av produktivitet genom att utföra frekventa, repetitiva uppgifter och låta anställda och chefer fokusera sin tid på mer strategiska uppgifter och affärsdrivande initiativ. Med stöd av generativ AI kommer de nya agenterna att göra det möjligt för kunder att fullt automatisera end-to-end affärsprocesser samtidigt som de levererar egna insikter, innehåll och rekommendationer i kontexten av specifika affärsprocesser och med stöd för specialiserade användarroller. För mer information om agenter, läs mer här.
- Nya AI-innovationer i Oracle Cloud ERP: Nya prediktiva kassaflödesprognosfunktioner gör det möjligt för organisationer att påskynda finansiella analyser, detta genom att tillämpa AI-modeller för att skapa preskriptiva och kontinuerliga dagliga, veckovisa eller månatliga kassaflödesprognoser. Nya berättelsestyrda rapporteringsfunktioner hjälper organisationer att påskynda ledningsrapportering och fatta smartare beslut med AI-genererade berättelser om finansiell prestanda, förklaringar av avvikelser och kommentarer om trender som påverkar verksamheten. Slutligen gör nya automatiserade transaktionsregister i Oracle Fusion Cloud Sustainability det möjligt för affärsledare att använda AI, klassificeringsregler och hållbarhetsmetadata för att automatiskt skapa aktivitetsregister och lägga till transaktioner i en hållbarhetsbokföring.
- AI-drivna kompetensinsikter i Oracle Cloud HCM: Hjälper organisationer att förbättra snabbheten och noggrannheten i HR-data och bättre anpassa medarbetarnas kompetenser till bolagets affärsprioriteringar. Nya skräddarsydda kompetensinventarier gör det möjligt för HR-chefer att använda AI för att få en komplett katalog över organisationens kompetenser som alltid hålls uppdaterad och som kan modifieras eller förfinas. Dessutom gör ny AI-driven dataförädling det möjligt för HR-chefer att kombinera berikad kompetensdata med data från hela företaget och tredjepartskällor.•
- Nya AI-innovationer i Oracle Cloud SCM: Hjälper organisationer att förbättra tillverkningen och den operativa prestanda. En ny, smart operativ systemkonsol hjälper organisationer att fokusera på problem som påverkar produktionsmål genom att tillhandahålla analyser och insikter i realtid om exempelvis arbetsorder och generativ AI-driven arbetsskiftrapportering. Dessutom gör en ny assisterade skrivfunktion i Oracle Order Management det möjligt för användare att använda generativ AI för att utveckla orderbekräftelsemejl och historikanteckningar om orderändringar.
- Nya AI-innovationer i Oracle Cloud CX: Hjälper organisationer att snabbt dra nytta av försäljningsmöjligheter, förbättra dialogen med kunder och öka mer- och korsförsäljning på kunder. Nya assisterande skrivhjälpsfunktioner i Oracle Cloud CX hjälper försäljningsteam att effektivt engagera sig med köpare genom att tillhandahålla AI-genererade svar på kontraktsrelaterade frågor, mejl och sammanfattningar av aktiviteter, samt sammanfattningar för offerter och förslag. Dessutom upptäcker nya AI-funktioner i Oracle CX Unity köpsignaler baserade på roll, titel och ämnesengagemang och ger rekommendationer för nästa bästa åtgärd.
Oracle är den enda företagsleverantören som erbjuder en fullt integrerad teknologiplattform, från hårdvara och infrastruktur till databas och applikationer, vilket driver den snabbaste innovationscykeln i branschen. Med uppdateringar som levereras varje kvartal hjälper Oracle Fusion Applications Suite organisationer att omfamna kontinuerlig innovation och ligga före vad som än kommer härnäst.
För att lära dig mer om Oracle Fusion Applications Suite, besök: oracle.com/applications.
Artikeln är ett partnersamarbete mellan Oracle och IT Media Group. Sponsrade inlägg, native-artiklar, partnersamarbeten och kunskapsamarbeten är en del av IT Media Groups annonserbjudande. Om du har frågor kring hör av dig till sales@itmediagroup.se