ServiceNow visar kontinuerlig tillväxt, med prenumerationsintäkter på 2 542 miljoner USD under Q2 2024, vilket motsvarar 23% i årlig tillväxt och 23% i konstant valuta.
Dessutom meddelades att de nu har totalt 1 988 kunder med mer än 1 miljon USD i årligt kontraktsvärde, vilket motsvarar en tillväxt på 15 % jämfört med föregående år.
1. Q2 2024 Resultat: Resultaten visar enastående resultat över alla lönsamhetsmått, vilket fortsätter företagets imponerande momentum under 2024. Mer information hittar du i länkade Investor Deck och Fact Sheet.
2. Förvärv av Raytion: ServiceNow förvärvar det tyska IT-konsultföretaget Raytion, en branschledande aktör som tillhandahåller informationshämtningsteknik som hjälper till att leverera snabbare, effektivare och mer exakt AI-sökning, via en enda plattform. Raytion kommer att stärka ServiceNows GenAI-drivna sök- och kunskapshanteringsfunktioner på Now-plattformen.
3. Strategisk investering i Prodapt: ServiceNow investerar i telekomföretaget Prodapt. Som den första telekomfokuserade investeringen för ServiceNow ska de hjälpa Prodapt att ytterligare transformera sin digitala verksamhet genom AI-aktiverade lösningar, förbättrade go-to-market-funktioner och kompetensutveckling på Now-plattformen.
4. Samarbete med Boomi: För att höja Boomis kundupplevelser med AI-drivna självbetjäningsflöden kommer företaget implementera ServiceNow Technology Provider Service Management (TPSM). ServiceNow kommer också att integrera Boomis API Management-funktioner (APIM) med Automation Engine, för att erbjuda fullständig synlighet och förbättrad styrning av API-plattformar.