Toyota Material Handling Europe fördubblar investering i FoU
Hem TEKNIK Toyota Material Handling Europe fördubblar investering i FoU

Toyota Material Handling Europe fördubblar investering i FoU

Publicerat av: Redaktionen

Toyota Material Handling Europe – marknadsledare i Europa och del av världens största leverantör av produkter och tjänster inom materialhantering, Toyota Industries Corporation – fördubblar sina investeringar inom forskning och utveckling under kommande år.

Investeringsprogrammet syftar till att stärka företagets ledande position inom logistik- och materialhanteringslösningar, särskilt inom batteriteknik, AI, avancerad logistik, automation, uppkopplade lösningar och förvaltning av flottan.

Satsningen möjliggör utökad utveckling av helhetslösningar inom materialhantering för att effektivisera och stödja verksamheter över hela Europa och skapa förstklassiga kundupplevelser.

Som en del i satsningen intensifierar Toyota Material Handling Europe rekryteringen av topptalanger inom dessa områden. Att bygga högpresterande FoU-team är avgörande för att möta och dra nytta av de utmaningar och den snabba teknologiska utveckling som branschen genomgår.

Toyota Material Handling Europe fördubblar investering i FoU”Vi är målmedvetna i vårt arbete med att driva innovation och forma framtiden inom materialhantering,” säger Johan Brynås, chef för forskning och innovation. ”På vår FoU-avdelning arbetar vi med innovativa produkter under hela deras livscykel, från koncept och design till produktion och implementering. Genom att fördubbla våra investeringar inom forskning och utveckling befäster vi nu vår intention att vara fortsatt ledande när det gäller att utveckla banbrytande lösningar.”

Fokus på nyckelpersoner

I linje med de ökade investeringarna lanserade Toyota Material Handling Europe nyligen en av sina största rekryteringskampanjer någonsin – ”MOVE the Future”. Med fokus på rekrytering av talanger inom framtidens teknikområden understryker kampanjen företagets ambition att bidra till ett mer hållbart samhälle.

“På Toyota Material Handling Europe kommer idéer bokstavligen ur det blå. Blå är inte bara en färg för oss. Det är symbolen för innovation och representerar våra koncept och prototyper. Det innefattar även vårt engagemang för att utmana gränser och forma framtiden inom logistik. Denna transformation från idé till verklighet, från blått till orange, är en drivkraft i vår nya kampanj,” avslutar Brynås.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00