Adobe Summit 2025: Adobe AI-plattform förenar kreativitet och marknadsföring för orkestrering av ny era av kundupplevelser

Adobe Summit 2025: Adobe AI-plattform förenar kreativitet och marknadsföring för orkestrering av ny era av kundupplevelser

Publicerat av: Redaktionen

Förenar skapandet och utvecklingen av sömlösa och sammanhängande kundupplevelser över alla kontaktpunkter och kanaler, med framsteg inom generativ och agentdriven AI.

 Vid Adobe Summit – den ledande konferensen för digitala upplevelser – presenterade Adobe (Nasdaq: ADBE) en uppsättning produktinnovationer som driver Customer Experience Orchestration (CXO) i den artificiella intelligensens (AI) tidsålder.

CXO är nästa steg i utvecklingen av Customer Experience Management och uppfyller löftet om personalisering i stor skala genom att förena skapandet och utvecklingen av sömlösa och sammanhängande kundupplevelser över alla kontaktpunkter och kanaler, med framsteg inom generativ och agentdriven AI.

Adobes innovationer drivs av Adobes AI-plattform, som förenar AI-agenter och modeller från hela Adobe. Detta inkluderar AI-agenter från tredjepartsekosystem, kommersiellt säkra Firefly-modeller och säkra tredjepartsmodeller samt förstapartinsikter – integrerade i Adobes applikationer. Detta kommer till liv i Adobe Experience Platform, som sammanför data om kundupplevelser, språkmodeller för CX och orkestrering av AI-agenter. Adobe förenar marknadsföring och kreativitet genom sin AI-plattform för att leverera personaliserade upplevelser i stor skala.

Adobe Summit 2025: Adobe AI-plattform förenar kreativitet och marknadsföring för orkestrering av ny era av kundupplevelserAdobes företagsapplikationer sammanför data, innehåll och arbetsflöden för kundresor med kraftfulla funktioner från Adobes AI-plattform, vilket säkerställer att varje kundinteraktion är unik och relevant. Det inkluderar Adobe Experience Platform (AEP) Agent Orchestrator – en ny funktion som ger företag möjligheten att orkestrera AI-agenter som engagerar sig direkt med kunder och stödjer det dagliga arbetet i Adobes applikationer och tredjepartsekosystem. Adobe expanderar sin generativa AI-plattform genom att integrera grundmodeller – inklusive kommersiellt säker AI via Adobe Firefly – i förstklassiga applikationer för att skala innehållsproduktion som driver CXO. Nya funktioner i Adobe GenStudio, Firefly Services och Custom Models optimerar innehållsförsörjningskedjan för företag och eliminerar flaskhalsar i hantering och produktion av innehåll.

”Adobe är unikt positionerat för att guida företag genom utvecklingen från Customer Experience Management till en mer dynamisk era av Customer Experience Orchestration, där kreativitet och marknadsföring förenas med AI för att leverera verklig personalisering i stor skala,” säger Anil Chakravarthy, chef för Digital Experience Business på Adobe. ”Vi levererar många innovationer byggda på Adobes AI-plattform för att öka teamens kapacitet och hjälpa dem att skapa kraftfulla kundupplevelser, och därmed hjälpa företag i alla branscher att ta vara på denna enorma möjlighet.”

Adobe Experience Cloud, en molnbaserad svit med tjänster för analys, målgruppssegmentering, orkestrering av kundresor och innehållshantering, kommer att driva CXO i AI-eran. Detta inkluderar Adobe Experience Platform (AEP), marknadsföringsplattformen som används för att samla organisationens data och möjliggöra personalisering i stor skala – och driver över en biljon upplevelser årligen. AEP och dess applikationer – Adobe Real-Time Customer Data Platform, Adobe Journey Optimizer, Adobe Customer Journey Analytics och Adobe Mix Modeler – ökade intäkterna med 50 % jämfört med föregående år under räkenskapsåret 2024, med en kundtillväxt på 30 % YoY. Med den snabba ökningen av AI-drivna upplevelser levererar Adobe funktioner baserade på djup förståelse för CXO-arbetsflöden och processer, med lösningar som är tillförlitliga och kommersiellt säkra.

Ledande varumärken som använder Experience Cloud för att driva digital verksamhet och leverera exceptionella kundupplevelser inkluderar: The Coca-Cola Company, Coles, Delta Air Lines, Eli Lilly & Company, General Motors, HDFC Bank, Henkel, The Home Depot, Major League Baseball, Marriott International, NVIDIA, PGA TOUR, Sony PlayStation, TSB Bank, Ulta Beauty, U.S. Bank, Qualcomm med flera.

Nya agentdrivna AI-innovationer och partnerskap
  • Adobe Experience Platform Agent Orchestrator: Företag kommer att kunna hantera och orkestrera AI-agenter – både från Adobe och tredjepart – via ett enhetligt gränssnitt. Adobe introducerade skräddarsydda AI-agenter för att förbättra det dagliga arbetet i Adobes applikationer. Dessa kan hjälpa till med att optimera webbplatser, automatisera innehållsproduktion, hantera datarensning, visualisera data och mer.
  • Utökat ekosystem av partners: Nya och förlängda partnerskap med Acxiom, Amazon Web Services, Genesys, IBM, Microsoft, RainFocus, ServiceNow och Workday. Även partnerskap med Accenture, Deloitte Digital, EY och IBM för att driva anpassning inom olika branscher.
  • Adobe Brand Concierge: Möjliggör för företag att skapa AI-agenter som guidar konsumenter från utforskning till köpbeslut genom interaktiva upplevelser.
  • AI-agenter för B2B-företag: Brand Concierge och Adobe Journey Optimizer B2B Edition stödjer B2B-team med anpassat innehåll och kontohantering, samt hjälper till att identifiera nyckelbeslutsfattare.
 Nya erbjudanden för innehållsförsörjningskedjan
  • Adobe GenStudio Foundation: Ett enhetligt gränssnitt för marknadsförare och kreatörer att planera, skapa, hantera och mäta innehåll för kampanjer och upplevelser.
  • GenStudio för Performance Marketing: Självbetjäningsapp för att skapa annonser och e-postmarknadsföring med generativ AI. Stödjer annonser via Microsoft Advertising, Google Campaign Manager 360 och LinkedIn Ads.
  • Adobe Content Analytics: Ger företag möjlighet att mäta innehållsprestanda i realtid och göra justeringar för att öka engagemang och konverteringar.
  • Adobe Firefly Services APIs: Nya API:er stödjer videoproduktion, översättning, lipsynk, bildanpassning och 3D-tillgångar.
  • Firefly Creative Production: Ett enkelt, kodfritt gränssnitt som automatiserar upprepade produktionsuppgifter, t.ex. beskärning av bilder för olika kanaler.
Nya lösningar för enhetliga kundupplevelser

Adobe lanserar nya AI-drivna innovationer i Experience Cloud som möjliggör personaliserade interaktioner i alla kontaktpunkter, inklusive:

  • Journey Optimizer Experimentation Accelerator – för att skala experimentering och få rekommendationer från AI-agenter.
  • Experience Manager Sites Optimizer – AI-agenter förbättrar webbplatsupplevelser.
  • Adobe Journey Optimizer B2B Edition & Customer Journey Analytics – för samman data, innehåll och kundresor för B2B-team.
Strategiska partnerskap med Amazon, Microsoft och Publicis

Nya lösningar med Amazon Web Services och Amazon Ads för integrerade upplevelser. Fördjupat samarbete med Microsoft kring AI-agenter. Utökat samarbete med Publicis Groupe för att integrera Firefly i CoreAI, deras AI-system.

Adobe Summit 2025

Summit 2025 hålls i Las Vegas och streamas globalt med stöd av Adobe Experience Cloud. Bland huvudtalarna finns James Quincy (Coca-Cola), Jamie Dimon (JPMorganChase), Esi Eggleston Bracey (Unilever), Jennifer Oleksiw (Eli Lilly) och Colin Fleming (ServiceNow). Skådespelaren och komikern Ken Jeong är värd för ”Summit Sneaks”, där Adobe presenterar de senaste FoU-innovationerna.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
    -
    00:00
    00:00