AI-förhöjda upplevelser – här är nyheterna från Webex One

AI-förhöjda upplevelser – här är nyheterna från Webex One

Publicerat av: Redaktionen

I samband med eventet Webex One har Cisco presenterat en rad nya AI-drivna lösningar för att förbättra både medarbetarupplevelsen och kundservicen.

Företaget lanserar verktyg för smartare möten, effektivare arbetsplatsadministration och automatiserad kundsupport.

Den fortsatt explosiva utvecklingen av AI-verktyg och tillämpningar och det fortsatta skiftet mot hybridarbete innebär helt nya möjligheter att underlätta effektiv kommunikation och samarbete.

Samtidigt ökar kraven på verktygen från användarna.

AI-förhöjda upplevelser – här är nyheterna från Webex OneFör att skapa mer inkluderande möten introducerar Cisco i samband med Webex One verktyget Spatial Meetings, som erbjuder uppslukande 3D-mötesupplevelser för användare av Apple Vision Pro i kombination med Cisco Room Bar Pro. Cisco Spatial Meetings erbjuder nya möjligheter till virtuell närvaro vid exempelvis produktdemonstrationer och distansutbildning.

Den nya Ceiling Microphone Pro använder AI för att automatiskt anpassa sig till talarnas positioner och förändringar i rumskonfigurationen, vilket ger en ljudupplevelse med större närvarokänsla.
Workspace Designer är ett grafiskt verktyg för design och anpassning av arbetsytor för att göra det lättare att välja rätt utrustning för mötesrum.
Nya AI-förstärkta integrationer för Smart Diagnostics och ThousandEyes möjliggör bättre realtidsövervakning och felsökning.
Cisco AI Assistant för Webex effektiviserar arbetsflöden genom integrationer med appar som exempelvis Salesforce och ServiceNow. Dessutom kan användare välja den språkmodell (LLM) som bäst passar deras behov via Amazon Bedrock. Även Vidcast får nya funktioner som AI-genererade sammanfattningar och transkriptioner, och Slido-undersökningar kan nu genereras med hjälp av AI.

AI i kontaktcentret

För att förbättra kundupplevelser introduceras Webex AI Agent, en AI-driven kundtjänst som hanterar kundförfrågningar med hjälp av samtalsintelligens. AI Agent Studio förenklar träning och driftsättning av AI-agenter, medan Cisco AI Assistant för Webex Contact Center ger mänskliga agenter sammanfattningar av sammanhang och förslag på svar.
“Med AI integrerat i varje del av Ciscos produktportfölj hjälper vi organisationer att framtidssäkra sina arbetsplatser med lösningar redo för nästa generations sätt att arbeta,” säger Jeetu Patel, Executive Vice President och Chief Product Officer, Cisco.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00