I takt med att mobila arbetsstyrkor i hela Europa i allt högre grad använder sig av den senaste tekniken för att erbjuda konkurrensfördelar, har Panasonic Connect Europe tillkännagett stora förbättringar av sin TOUGHBOOK-supportinfrastruktur genom att etablera dubbla service- och lösningscenter i Cardiff och Budapest.
Dagens organisationer behöver en partner för robusta mobila enheter som kan hjälpa dem att utforma, distribuera, underhålla och utveckla kompletta mobilitetslösningar.
Från framväxten av edge-baserad AI till den växande kapaciteten hos 5G kräver team i frontlinjen mer av sin teknik – och supporten bakom den.
”Våra kunder förändrar hur de arbetar ute på fältet. I takt med att realtidsdrift blir allt vanligare får driftstopp helt enkelt inte ske. Därför satsar vi ännu mer på vår Service and Solutions Center-modell – för att kunna erbjuda praktisk support, regional resiliens och de tjänster under hela livscykeln som våra kunder behöver för att ligga i framkant,” säger Jon Tucker, General Manager of Engineering på Panasonic TOUGHBOOK.
En strategi med två center för hanterad mobilitet
Det sedan länge etablerade Cardiff-centret – nu omdefinierat som ett service- och lösningscenter – fortsätter att betjäna brittiska kunder, samtidigt som det utökar sin kapacitet för hanterade tjänster för att stödja tillväxten av Panasonics TOUGHBOOK-verksamhet i Europa. Detta inkluderar allt från iscensättning och paketering av hårdvara till proaktiv enhetsövervakning och flotthantering. Panasonic hanterar i allt högre grad hela mobila anläggningar, med skräddarsytt stöd som alltid är tillgängligt för affärskritiska verksamheter.
Dessutom har Panasonic investerat i ett servicecenter i Budapest som ska fungera som ett centralt servicenav för TOUGHBOOK-kunder på hela det europeiska fastlandet. Centret har under de senaste två åren tillhandahållit service och underhåll för Panasonics affärsenheter för visuella lösningar och fabrikslösningar. Med tillagd lokal expertis inom robust mobil teknik förbättrar det Panasonics förmåga att leverera snabb utrullning, reparationer och support av TOUGHBOOK över hela kontinenten.
Donald Maidment, Head of Customer Service på Panasonic Connect Europe, förklarar: ”Vi har alltid tagit fullt ansvar för service och prestanda för våra TOUGHBOOK-enheter – och det är vad som skiljer oss från mängden. Med den här investeringen utökar vi det åtagandet. Till skillnad från konkurrenter som outsourcar supporten har vi en direktlinje till våra kunder under hela livscykeln för deras mobila enheter.”
Stöder edge-innovation
Panasonics expansion stöder den snabba utvecklingen av fältteknik. Nu när AI-modeller körs i edge-enheter och 5G möjliggör anslutning i realtid flyttar organisationer mer intelligens och beslutsfattande närmare servicepunkten. Detta skapar större affärseffektivitet – men ökar också pressen på tekniken att prestera, överallt och utan problem.
”Våra service- och lösningscenter är byggda för att möta denna utmaning”, tillägger Tucker. ”De är så mycket mer än reparationer och underhåll – de är nav för moderna mobila arbetsstyrkor.”
Om Panasonic Group
Panasonic Group grundades 1918 och är idag världsledande inom utveckling av innovativ teknik och lösningar för omfattande tillämpningar inom konsumentelektronik, bostäder, fordon, industri, kommunikation och energisektorer över hela världen, och bytte till ett operativt företagssystem den 1 april 2022, med Panasonic Holdings Corporation som holdingbolag och åtta företag placerade under sitt paraply. Koncernen rapporterade en konsoliderad nettoomsättning på 54,12 miljarder euro (8 496,4 miljarder yen) för året som slutade den 31 mars 2024. För mer information om Panasonic Group, besök: https://holdings.panasonic/global/
Om Panasonic Connect Europe GmbH
Panasonic Connect Europe startade sin verksamhet den 1 oktober 2021 och skapade då en ny business-to-business-fokuserad och agil organisation. Med mer än 400 anställda och under ledning av VD Shusuke Aoki strävar företaget efter att bidra till sina kunders framgång med innovativa produkter och integrerade system och tjänster – allt utformat för att leverera sin vision att förändra arbetet, främja samhället och ansluta till morgondagen.
Panasonic Connect Europe har sitt huvudkontor i Wiesbaden och består av följande affärsenheter:
- Mobile Solutions Business Division hjälper mobil personal att förbättra produktiviteten med sitt sortiment av robusta bärbara datorer, surfplattor och handdatorer i Toughbook-serien.
- Media Entertainment Business Division införlivar Visual System Solutions som erbjuder en rad tillförlitliga projektorer med hög ljusstyrka samt högkvalitativa skärmar, och Broadcast & Pro AV erbjuder smarta liveproduktionslösningar från en end-to-end-portfölj bestående av PTZ- och systemkameror, videokameror, Kairos IT / IP-plattform, switchers och robotlösningar som ofta används för live-evenemangsinspelning, sportproduktion, tv och xR-studior.
- Business and Industry Solutions levererar skräddarsydda tekniklösningar med fokus på detaljhandel, logistik och tillverkning. Utvecklat för att öka driftseffektiviteten och förbättra kundupplevelsen och hjälpa företag att prestera som bäst, varje dag.
- Panasonic Factory Solutions Europe säljer ett brett utbud av smarta fabrikslösningar inklusive elektroniktillverkningslösningar, robot- och produktionssystem och mjukvarulösningar.
För mer information besök: https://eu.connect.panasonic.com
Besök Panasonic Connect Europes LinkedIn-sida: https://www.linkedin.com/company/panasonic-connect-europe/