ServiceNow utökar samarbeten med Microsoft och Nvidia
Hem NYHETERAI ServiceNow utökar samarbeten med Microsoft och Nvidia

ServiceNow utökar samarbeten med Microsoft och Nvidia

Publicerat av: Redaktionen

I samband med ServiceNows årliga konferens Knowledge i Las Vegas presenterades utöver innovativa lösningar för AI-transformation och nya funktioner i AI-verktyget Now Assist, ett flertal strategiska samarbeten.

Bland annat ett utökat samarbete med Microsoft som innebär en integrering mellan ServiceNows AI-verktyg Now Assist och Microsofts Copilot.

Vidare visades även AI-avatarer upp, som ServiceNow tagit fram tillsammans med Nvidia.

Många viktiga gäster och företag var på plats under AI-plattformsföretaget ServiceNows konferens Knowledge. I år låg konferensens huvudfokus på att presentera nya innovativa AI- lösningar och flera nya funktioner i AI-verktyget Now Assist. I samband med detta

presenterades dessutom flera både nya och utökade strategiska samarbeten med namnkunniga branschpartners.

ServiceNow presenterar nu dessutom ett utökat samarbete med Microsoft i ett gemensamt projekt som ska integrera ServiceNows AI-verktyg Now Assist med Microsofts Copilot.

Ytterligare visades också AI-baserade kundservice-avatarer upp, som tagits fram tillsammans med Nvidia.

Copilot och Now Assist – två generativa AI-assistenter i en enda sömlös upplevelse

Samverkan mellan ServiceNows AI-verktyg Now Assist och Microsofts Copilot ska minska friktion och underlätta hanteringen för användare i Microsoft 365. Copilot kommer att kunna vidarebefordra anställdas ärenden direkt till Now Assist genom Microsoft Teams. Vidare

kommer Now Assist kunna besvara frågor, samt ge rekommendationer om åtgärder och kommande steg – oavsett om det rör sig om ett kundsupportärende eller om det handlar om att få kontakt med en live-agent för hjälp med ett komplext problem. Integrationen kombinerar domänkunskapen som finns hos Now Assist med förståelsen för användarens kontext och organisationsdata från Microsoft 365-chattar, e-post, kalendrar och filer.

“Vi på Microsoft vill hjälpa våra kunder att anpassa sig till det nya AI-samhället. Den sömlösa integrationen av våra respektive AI-verktyg kommer bidra till att förbättra produktiviteten hos användarna och förenkla utförandet av vardagliga arbetsuppgifter, vilket i sin tur ökar värdet av våra kunders teknik-investeringar”, säger Rajesh Jha, executive vice president of

Experiences + Devices på Microsoft.

ServiceNow och Microsoft har varit strategiska partners ända sedan 2019 och under konferensen tilldelades Microsoft dessutom ServiceNows utmärkelse Innovation and Build Partner of the Year 2024.

ServiceNow utökar samarbeten med Microsoft och Nvidia

Nvidia och ServiceNow – Now Assists generativa AI-upplevelse får ett ansikte

Tillsammans med Nvidia presenterar ServiceNow nu också AI-generade kundservice-avatarer framtagna för Now Assist med hjälp av Nvidias AI-teknik. Avatarerna signalerar inte minst

potentialen att använda AI-teknik för tal och animering i syfte att förbättra

användarupplevelsen och addera ett mer personligt bemötande i Now Assist-plattformen. Detta inkluderar dessutom ett brett spektrum av funktionsområden såsom HR, ekonomi, och IT. I stället för att skriva med en chatt kan användare alltså prata, skriva och digitalt

interagera med de AI-baserade avatarerna.

Avatarerna som visades upp på Knowledge var en demoversion, framtagen av Nvidia ACE – ett system av flera teknologier som skapar engagerade avatarer för till exempel kundservice. ACE innefattar bland annat Nvidias Riva för flerspråkig automatisk taligenkänning och språköversättning för att förstå mänskligt tal, Nvidias Audio2Face för ansiktsanimation och läpprörelser, samt Nvidias Omniverse Renderer för fysiskt baserad ray-traced rendering som ger avatarerna livliga visuella effekter.

Nvidia använder i sin tur Now Assist för att effektivisera sin IT-verksamhet och förbättra sina anställdas användning genom bland annat samtalsfunktioner, vilket ger dem möjlighet till självbetjäning. Tidigare i år blev ServiceNow en av de första plattformsleverantörerna att få tillgång till Nvidia NIM, som gör det möjligt för kunder att utveckla och distribuera LLM (Large Language Model) snabbare, mer skalbart och kostnadseffektivt.

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00