Slack lanserar Slack Lists – ska förenkla projekthantering
Hem DIGITALA VERKTYG Slack lanserar nu Slack Lists – ska förenkla projekthantering

Slack lanserar nu Slack Lists – ska förenkla projekthantering

Publicerat av: Redaktionen

Salesforceägda kommunikationsplattformen Slack lanserar nu Slack Lists, ett verktyg för projekt- och uppgiftshantering tillgängligt direkt i plattformen och integrerat med funktioner som Workflow Builder och Canvas.

 Sedan Slack blev en del av Salesforce 2021 har kommunikations- och samarbetsplattformen vidareutvecklats i flera steg.

Nu lanseras funktionen Lists, tillgänglig för alla kunder från den 6 juni.

Slack Lists gör det möjligt för företag och organisationer att planera och styra sina projekt direkt i Slack. Genom att skapa en gemensam vy över deadlines, ansvarsområden och annan viktig information ska Slack Lists förbättra arbetsflöden och förenkla projekthanteringen.

Slack Lists innehåller anpassade mallar och fält för information om prioriteringar och status i pågående projekt, samt deadlines, ägare av och mottagare för respektive arbetsuppgift. Det gör det enklare för varje enskilt team att få översikt över hur projekten fortlöper och vad nästa steg är, samt fördela arbetsuppgifter sinsemellan.

Slack lanserar Slack Lists – ska förenkla projekthanteringListorna är också anpassningsbara, vilket innebär att olika arbetsgrupper i en organisation kan justera dem för att särskilt passa deras behov och mål.

  • Med Slack Lists kan du utifrån konversationerna i Slack skapa uppgifter för teamet att agera på. Genom att integrera projekthantering direkt i plattformen kan olika team i organisationen smidigt samla allt de behöver på en plats, vilket innebär att de kan undvika att saker hamnar mellan stolarna och istället slutföra projekt mer effektivt, säger Denise Dresser, VD på Slack.
Slack Lists funktioner i korthet
  •  Hantera projekt: Med Slack Lists kan du hantera och planera allt projektrelaterat arbete i en gemensam lista som hela teamet har tillgång till. Du kan skapa nya objekt för varje uppgift eller leverans som sker inom projektet, samt ange deadline och tilldela ägare för respektive objekt. Du kan också tilldela varje objekt en prioriteringsnivå och spåra dem individuellt eller grupperat efter vad som ger mest nytta.
  • Automatisera och prioritera förfrågningar: Alla förfrågningar som skickas in via ett av dina Workflows i Slack kan automatiskt läggas in i en lista. Olika team kan på så vis få översikt över alla förfrågningar som de hanterar, vilket gör att de kan prioritera, samarbeta och fördela resurser på rätt sätt.
  • Personliga att-göra-uppgifter: Med Slack Lists kan du inventera allt arbete som du tilldelats eller äger på ett och samma ställe, och enkelt prioritera bland uppgifterna.

Slack Lists är tillgängligt för alla betalande användare från och med 6 juni.

 

 

 

 

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00