Värdet på TCS varumärke växer mest i den globala it-tjänstebranschen
Hem NYHETER Värdet på TCS varumärke växer mest i den globala it-tjänstebranschen

Värdet på TCS varumärke växer mest i den globala it-tjänstebranschen

Publicerat av: Redaktionen

Tata Consultancy Services har rankats som världens näst mest värdefulla varumärke för IT-tjänster i 2024 Global 500 IT Services Ranking av Brand Finance.

Tack vare investeringar i AI och ett engagemang för hållbarhet har värdet på TCS varumärke ökat till 19,2 miljarder USD från 17,2 miljarder USD 2023, en stark tillväxt på 11,5 % på årsbasis.

Tillväxten på två miljarder USD är den högsta absoluta tillväxten bland världens 25 ledande it-företag.

”TCS har visat enastående tillväxt och ökat värdet på sitt varumärke mer än någon annan i sin bransch. Denna prestation återspeglar deras engagemang för innovation och branschledarskap. Förbättringen av deras Brand Strength Index från 82 till 84 samtidigt som de behåller deras AAA-betyg visar på TCS starka varumärkesarbete. Som ett av världens mest värdefulla varumärken inom IT-tjänster är TCS en tydlig varumärkesledare i branschen, vilket visar kraften i konsekventa varumärkesinvesteringar och -styrka”, säger David Haigh, vd och ordförande, Brand Finance.

TCS har gjort betydande investeringar under de senaste årtiondena för att utöka sitt varumärkes globala avtryck. Dessa inkluderar att stärka sin närvaro på stora bransch- och affärsforum, i digitala kanaler och sociala medier, stärka sin ledarskapsstatus i analytikerrapporter, sin röst som kunskapsledare och en rad andra initiativ.

Värdet på TCS varumärke växer mest i den globala it-tjänstebranschenSom exempel på sådana initiativ har TCS byggt upp världens största sponsringsportfölj med tolv maratonlopp och löparplattformar, vilket inkluderar välkända evenemang som bland andra TCS New York City Marathon, TCS Amsterdam Marathon och Lidingöloppet. Nyligen har företaget stärkt denna portfölj ytterligare genom att lägga till TCS London Marathon och TCS Toronto Waterfront Marathon. Varje år deltar över 600 000 löpare i TCS-sponsrade lopp i större städer världen över, med miljarder åskådare på plats, via tv-sändningar och genom mobilappar som utvecklats av TCS.

“Under de senaste årtiondena har vi gjort en samlad ansträngning för att göra TCS varumärke mer globalt genom en rad strategiska marknadsföringsåtgärder, vilket också återspeglas i undersökningens resultat. Jag vill tacka alla mina kollegor som bygger och stärker vårt varumärke genom sitt dagliga arbete. Genom att anamma Tata Groups större vision använder vi den fulla kraften i våra varumärkesplattformar för att inte bara forma en mer hållbar framtid utan också positionera vårt varumärke strategiskt som en ledare inom artificiell intelligens och annan ny teknik”, säger Abhinav Kumar, Chief Marketing Officer på Tata Consultancy Services.

Nedan är listan över de tio bästa varumärkena inom it-tjänster i 2024 Global 500 IT Services Ranking från Brand Finance:

Värdet på TCS varumärke växer mest i den globala it-tjänstebranschen 2

Illustrationsbild: Adi Goldstein på Unsplash

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00