Zoom lanserar AI Companion 3.0

Publicerat av: Redaktionen

 Zoom Communications lanserar nu version 3.0 av produktivitets- och samarbetsvertyget AI Companion 3.0.

I den nya versionen introduceras agentbaserade AI-innovationer för Zoom Workplace och Zoom Business Services.

AI Companion 3.0 stod i fokus under Zooms årliga användarkonferens, Zoomtopia, som nyligen ägde rum. På konferensen presenterade Zoom sin vision om att framtidens arbete samlas på en enhetlig plattform, med AI som det intelligenta lagret.

– Våra kunders viktigaste samtal sker på Zoom, och nu kan dessa samtal omvandlas till viktiga insikter som leder till konkreta åtgärder. Med AI Companion 3.0 kan vår agentbaserade AI förstå användarnas specifika sammanhang, prioriteringar och mål, vilket gör att de kan fokusera på det viktigaste och nå fantastiska resultat, säger Eric S. Yuan, grundare och VD på Zoom.

AI Companion 3.0 använder agentbaserad AI för att sammanfatta intern kunskap inom ett företag, inklusive mötesanteckningar, chatthistorik och delade dokument. Kombinerat med externa marknadsinsikter och branschstatistik kommer användarna att kunna få tillgång till användbar information vid rätt tidpunkt och plats.

– Miljontals människor använder Zoom för att få kontakt med sina kollegor och kunder, men de kan få ut så mycket mer av dessa samtal med hjälp av AI. AI Companion 3.0 ger djupgående insikter som hjälper dig att arbeta mer effektivt och skapa ännu bättre resultat, oavsett om du arbetar i Zoom Workplace, personligen eller via kompatibla appar och integrationer, säger Smita Hashim, CPO, Zoom.

Samtidigt kan de agentbaserade funktioner hantera rutinuppgifter, så att användarna kan fokusera på viktigare saker. Nya funktioner som ”free up my time”, mötesförberedelser, gruppassistans och rekommendationer under möten hjälper dessutom användarna att hålla sig uppdaterade.

Med nya prompts hjälper AI Companion användarna att identifiera, prioritera och slutföra uppgifter på Zoom-plattformen – från möten och telefonsamtal till chattar och e-postmeddelanden – så att ingenting faller mellan stolarna.

Under Zoomtopia 2025 tillkännagavs flera innovationer inom kundtjänst, bland annatautomatisering av supportuppgifter med Agentic AI Expert Assist, extrahera affärsinsikter med kunddata från CX Insights samt utöka kvalitetskontrollen till virtuella agentinteraktioner med Automated Quality Management.

Dessutom introducerar Zoom en rad agentiska AI-funktioner för den tidiga kundresan. Med Zoom Revenue Accelerator (ZRA) får säljteam AI-drivna funktioner som hanterar både prospektering, uppföljning och planering. ZRA:s nya agentiska prospekteringsfunktion skannar deltagarlistor och andra leadkällor, identifierar de mest lovande potentiella kunderna och initierar personlig kontakt via e-post eller SMS, samt schemalägger de första mötena.

Läs mer på Zooms webbplats.

 

 

Om Zoom

Zooms uppdrag är att leverera en AI-först-plattform för att koppla samman människor. Omtolka teamwork med Zoom Workplace – Zooms öppna samarbetsplattform där AI Companion ger team möjlighet att vara mer produktiva. Tillsammans med Zoom Workplace stärker Zooms affärstjänster för försäljning, marknadsföring och kundtjänst, inklusive Zoom Contact Center, kundrelationerna genom hela kundresan.

Zoom grundades 2011, är börsnoterat (NASDAQ: ZM) och har sitt huvudkontor i San Jose, Kalifornien. Läs mer på zoom.com.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00