Svenska Itab Shop Concept AB väljer Nordlo för att ta hand om bolagets totala IT-support.
Avtalet omfattar samtliga medarbetare och inkluderar alla typer av IT-supportärenden.
– Itab tar med samarbetet ett första steg mot att konsolidera deras IT-system och centrala funktioner. Nordlos engagerade kundteam kommer vara med varje steg på vägen, säger Paula Ahlander, vd på Nordlo i Jönköping.
Itabs erbjudande omfattar lösningsdesign, butiksinredning, utcheckning, lösningar för kundflöden, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. Nordlo blir nu Itabs samlade kontaktpunkt, så kallad Single Point Of Contact (SPOC), för all typ av IT-support. Samarbetet med Nordlo är ett viktigt första steg i Itabs arbete för att fungera som en samlad enhet genom att konsolidera IT-system och centrala funktioner.
– Vi sökte en strategisk samarbetspartner och Nordlo har hittills levt upp till deras goda rykte i branschen. Vi ser fram emot att arbeta tillsammans med deras engagerade kundteam för en välslipad support och en enklare vardag för våra medarbetare, säger Anneli Wållgren, Head of IT-support på Itab.
Itab är ett svenskt bolag med verksamhet i cirka 24 länder och 15 produktionsanläggningar i Europa, Sydamerika och Kina. Bolaget har huvudkontor i Jönköping, där även Nordlo har ett lokalt kontor.
– Den fysiska närheten till Nordlo är en stor fördel för att skapa ett effektivt och nära samarbete, säger Anneli Wållgren.
– Vi börjar med att bygga upp en riktigt bra support för medarbetarna. Itab är ett bolag med visioner och vår målsättning är att utöka samarbetet med att konsolidera och skapa synergier inom IT-funktionen. De har ett stort fokus på säkerhet, drift och övervakning. Det är områden där vi har mycket att tillföra. Vi ser fram emot ett långt och nära samarbete, säger Paula Ahlander.