– De flesta företag pratar om AI idag, men få gör något åt det. Alla är lite stressade. Företag behöver en AI-partner som förstår deras behov och får olika AI-lösningar att fungera tillsammans, säger Niclas Ingeström, The Cloud Peoples nya AI-chef.
The Cloud People har varit mycket framgångsrika i Sverige och är den enda renodlade ServiceNow-partnern som växer.
Nu accelererar vi ytterligare och stärker vår satsning på artificiell intelligens (AI) och har rekryterat Niclas Ingeström som Chief AI Officer.
Med lång erfarenhet inom digital transformation i roller som CIO, CDO och styrelsemedlem på företag som Stena AB, Epical AB och Castellum AB, tar Ingeström med sig både teknisk och affärsmässig expertis till The Cloud People.
– Många företag pratar om AI, men få tar steget att implementera det på ett sätt som skapar verkligt värde. För att lyckas krävs en AI-partner som inte bara förstår tekniken utan även företagets utmaningar och behov, säger Niclas Ingeström, ny Chief AI Officer på The Cloud People.
– ServiceNow har sina AI-lösningar, kunderna har sina, och vi på The Cloud People har våra. Utmaningen är att få alla dessa system att samverka. AI handlar inte bara om teknik – det handlar om att förstå vad kunden verkligen behöver och vilka problem de försöker lösa, fortsätter Ingeström.
Ska leda The Cloud People AI-satsing
Niclas Ingeström kommer att leda företagets AI-satsning med målet att hjälpa kunder att dra nytta av sina data och utveckla lösningar som ger mätbara resultat.
– The Cloud People har många framtidsinriktade kunder i Sverige där vi tillsammans skapar morgondagens arbetsflöde. Med sin långa erfarenhet som CIO i stora internationella företag har Niclas gedigen expertis och kunskap om hur man bäst tar till sig och använder AI, säger Bjørn Jarl, CEO i The Cloud People.
– Niclas kommer från kundsidan och förstår verkligen kundernas utmaningar och behov. Om vi ska fortsätta vår tillväxt, måste vi anställa personer som varit i branschen och kommer med en sann kundförståelse, tillägger Jarl.
Ingeström beskriver sin nya roll som en möjlighet att bidra till The Cloud Peoples tillväxtresa.
– Jag är en entreprenör i grunden, och det är tydligt att The Cloud People också har en entreprenörsanda. Här sätter vi människor i fokus. Nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, och nöjda kunder är grunden för framgång. Happy people, happy customers – det är filosofin som driver oss, säger han.
Niclas Ingeström börjar i The Cloud People den första december.
Om The Cloud People
The Cloud People är en snabbväxande ServiceNow Elite Partner som levererar banbrytande molntjänster som ger organisationer möjlighet att uppnå sina digitala transformationsmål. Med en stark närvaro i Norden, Polen, Benelux, Storbritannien, Tyskland och USA, specialiserar The Cloud People sig på rådgivning, implementering och hanterade tjänster, vilket säkerställer att företag maximerar sina investeringar i ServiceNow. Som en av de största renodlade ServiceNow-partnerna är vi fast beslutna på att leverera skräddarsydda lösningar som hjälper organisationer att effektivisera arbetsflöden, driva innovation och uppnå mätbara effektivitetsvinster.
För mer information, besök: www.thecloudpeople.com.