Ny AI-byrå revolutionerar B2B-content

Ny AI-byrå revolutionerar B2B-content

Publicerat av: Redaktionen

Alla kan använda AI-verktyg som ChatGPT för att skriva texter.

Men att skapa strategiskt innehåll av toppklass som genererar mätbar effekt för B2B-försäljning, kräver en annan nivå av expertis.

Det är precis vad fem erfarna entreprenörer, tech-strateger och kommunikationsexperter levererar med sin nya satsning, Kontent Plus.

– Vi löser contentutmaningen för B2B-segmentet med en unik kombination av generativ AI och mänsklig expertis, säger Jonas Ander, en av grundarna till Kontent Plus.

Ny AI-byrå revolutionerar B2B-content

Bilden från vänster: Ricki Petrini, Ola Nilsson, Jonas Ehne, Jonas Ander, Mikael Samuelsson.

Från AI-hajp till verkligt affärsvärde

Generativ AI-hajpen har redan lagt sig. Nu handlar det om att skapa reellt värde med hjälp av tekniken. En effektiv kombination av mänsklig expertkunskap och smartness med ständigt lärande AI-modeller är grunden för den nya AI-startupen Kontent Plus. Startupen arbetar med AI i varje steg av processen – från workshops och strategiutveckling till innehållsproduktion, distribution och mätning.

– Med hjälp av AI och vår process vet vi ofta mer om företagen än vad de gör själva, säger Jonas Ehne, vd för Kontent Plus.

Dynamisk strategi och exakt distribution

En framgångsrik contentstrategi kräver mer än bara produktion av stora mängder material. Kontent Plus ser till att innehållet målgruppsanpassas ner i minsta detalj och placeras på rätt plattform vid rätt tidpunkt – vare sig det handlar om webbplatser, sociala medier eller interna kanaler.

– Det handlar inte bara om att producera, utan om att säkra upp att innehållet skapar genomslag där det gör störst skillnad, säger Jonas Ehne.

Gedigen erfarenhet och teknisk innovation

Bakom Kontent Plus står fem experter med omfattande erfarenhet inom marknadsföring, försäljning och teknik.

  • Jonas Ehne – Tech-strateg och grundare av Goava, specialiserad på sales intelligence.
  • Jonas Ander – Marketing Automation-entreprenör, tidigare VD på Element och CMO på Nortal.
  • Ricki Petrini – Generativ AI-rådgivare, grundare av flera content-studios, tidigare Schibsted.
  • Mikael Samuelsson – Sälj- och marknadsstrateg, tidigare bland annat Sverigechef för Wunderman Thompson och grundare av E24 på Schibsted.
  • Ola Nilsson – AI-tech-entreprenör och tidigare journalist på TV4 och Expressen.
Allt-i-ett-lösning för affärsdrivande content

Kontent Plus erbjuder en helhetslösning som tar hand om hela content-kedjan. Från strategi och skapande till distribution och optimering i ett lärande system. Insikter från varje steg används för att ständigt förbättra hela processen.

– Att lyckas hantera content-processen är inte nice-to-have. Det är avgörande för att attrahera och behålla kunder, och därmed överleva som bolag, säger Jonas Ehne.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00