Den ledande leverantören av tjänster och lösningar för digital transformation, Tech Mahindra, meddelade idag att de har valts ut som strategisk partner för KWC Group AG, en internationell premiumtillverkare av kranar och sanitära lösningar.
Tech Mahindras roll i det fleråriga partnerskapet är att stödja KWC:s IT-tjänster och samla de nuvarande tjänsterna till en dedikerad leverantör.
Målet är samtidigt att transformera KWC:s befintliga IT-verksamhet genom att tillhandahålla smidig, skalbar och intelligent teknisk support.
Inom ramarna för samarbetet kommer Tech Mahindra att spela en avgörande roll i KWC:s affärstransformation genom att förbättra bolagets operativa effektivitet. Detta ska bland annat ske genom att automatisera IT-drift över affärsapplikationer och global IT-infrastruktur.
Som en strategisk partner kommer Tech Mahindra även att standardisera global systemhantering och tillhandahålla tjänster som syftar till att öka operativ effektivitet genom hela KWC:s värdekedja. Dessutom kommer bolaget att ansvara för att hantera KWC:s IT-verksamhet, med fokus på kundcentrering och mätbar affärstillväxt, och därigenom säkerställa leverans av kundupplevelser i världsklass.
– Att bygga ett starkt partnerskap med en av de ledande IT-leverantörerna möjliggör bättre kostnadseffektivitet, högre grad av innovation samtidigt som det gör det möjligt för vår organisation att behålla sin konkurrenskraft i det snabbt föränderliga digitala landskapet. Partnerskapet med Tech Mahindra kommer att hjälpa oss att driva igenom omvandlingen och öka vår flexibilitet till en lägre kostnad, säger Menno Vlietstra, Group Head of IT på KWC.
KWC har uppnått betydande framgångar sedan slutet av 2022, efter förvärvet av Equistone föregående år. Med hjälp av SAP Public Cloud-lösningar har bolaget levererat ett helt molnbaserat landskap för sina Enterprise Resource Planning (ERP), Customer Relationship Management (CRM), Product Data Management (PDM), Human Resources (HR) och marknadsföringsapplikationer. Denna molninfrastruktur är nu i drift för alla enheter, som spänner över Kina, Mellanöstern och Europa.
– När operativa utmaningar ökar kan en samlad strategi för verksamhetskritiska funktioner leverera bättre affärsresultat och driva tillväxt. Vi ser fram emot att stödja KWC:s resa genom att bidra till operationell förmåga, snabbhet och smidighet för att uppnå sina affärsmål, säger Mukul Dhyani, Business Head, Continental Europe på Tech Mahindra.
Partnerskapet med KWC är i linje med Tech Mahindras NXT.NOWTM-ramverk, som syftar till att investera i framväxande teknologier och lösningar som möjliggör digital transformation för att möta kundernas behov.