Lösningen bygger på Google Clouds Vertex AI för att avsevärt förbättra effektiviteten i undertextskapandet, vilket resulterar i en markant kortare produktionstid och lägre kostnader.
Warner Bros. Discovery och Google Cloud tillkännagav tidigare i höstas lanseringen av en ny AI-driven undertextlösning (intern känd som “caption AI”) i Sverige, som använder Google Clouds Vertex AI-plattform.
Lösningen tillämpas initialt på oskriptat innehåll, och den innovativa teknologin har mer än halverat tiden och kostnaden som Warner Bros.
Discovery spenderar på att skapa och levererar undertexter.
Genom att automatisera skapandet av undertexter kommer Warner Bros. Discovery att kunna sänka sina kostnader med upp till 50 procent, vilket gör det möjligt för företaget att fördela sina resurser mer effektivt. Dessutom kommer den tid som krävs för att skapa nya filundertexter att minskas med upp till 80 procent jämfört med den manuella processen.
”Att tillhandahålla högkvalitativa undertexter är otroligt viktigt för Warner Bros. Discovery,” säger Avi Saxena, teknisk chef för Direct to Consumer på Warner Bros. Discovery. ”Genom att samarbeta med Google Cloud och använda Vertex AI i vårt undertext-AI-arbetsflöde har vi inte bara kunnat påskynda vår undertextprocess, utan också förbättrat vår effektivitet och hastighet, samtidigt som vi minskat kostnaderna.”
Att skapa undertexter har traditionellt varit en arbetsintensiv och tidskrävande process. För att säkerställa hög noggrannhet har Warner Bros. Discoverys undertextlösning ett arbetsflöde som använder Google Clouds Vertex AI-plattform för att optimera undertexter, tillsammans med mänsklig övervakning för kvalitetssäkring. Denna datadrivna metod gör det möjligt för Warner Bros. Discovery att kontinuerligt finslipa och träna undertext-AI, vilket ytterligare minskar fel och strävar efter att leverera konsekvent exakta undertexter.
”AI har en unik förmåga att driva digital transformation inom media och underhållning, och skapar möjligheter för företag att både förbättra sina arbetsflöden och öka sin konkurrenskraft men också förbättra kundupplevelsen. Samarbetet mellan Warner Bros. Discovery och Google är ett tydligt exempel på just detta och visar hur AI kan användas för att både spara pengar och snabba upp arbetet,” säger Ted Schönbeck, Chief Technology Officer för Google Cloud Nordics.
Om Warner Bros. Discovery
Warner Bros. Discovery (NASDAQ: WBD) är ett ledande globalt medie- och underhållningsföretag som skapar och distribuerar världens mest differentierade och kompletta portfölj av varumärkesinnehåll inom TV, film, streaming och spel. Företaget finns tillgängligt i mer än 220 länder och territorier och på 50 språk, och Warner Bros. Discovery inspirerar, informerar och underhåller sin globala publik genom sina ikoniska varumärken och produkter, inklusive: Discovery Channel, Max, discovery+, CNN, DC, TNT Sports, Eurosport, HBO, HGTV, Food Network, OWN, Investigation Discovery, TLC, Magnolia Network, TNT, TBS, truTV, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet, Science Channel, Warner Bros. Motion Picture Group, Warner Bros. Television Group, Warner Bros. Pictures Animation, Warner Bros. Games, New Line Cinema, Cartoon Network, Adult Swim, Turner Classic Movies, Discovery en Español, Hogar de HGTV och fler. För mer information, vänligen besök www.wbd.com.
Om Google Cloud
Google Cloud är den nya vägen till molnet och erbjuder AI, infrastruktur, utvecklingstjänster, dataverktyg, säkerhet och samarbetslösningar byggda för både idag och imorgon. Google Cloud tillhandahåller en kraftfull, helt integrerad och optimerad AI-plattform med egen infrastruktur, specialbyggda chip, generativa AI-modeller och utvecklingsplattform, samt AI-drivna applikationer för att hjälpa organisationer att transformeras. Kunder i mer än 200 länder och territorier vänder sig till Google Cloud som sin betrodda teknologipartner.