Det globala ljudbrandet EPOS presenterar lanseringen av IMPACT 700-serien som är byggd för att tillmötesgå kommunikationskritiska krav som ställs av medarbetare på kontaktcenter.
Det senaste tillskottet till EPOS IMPACT-serie är ett on-ear headset med USB-sladd, som använder industrins ledande mikrofonteknologi som levererar rikt, naturligt ljud oavsett ljudnivå omkring dig.
Den erbjuder en intuitivt ergonomisk design med en rad smarta funktioner som tillgodoser användarna med komfort och total kontroll hela dagen.
I kontaktcenters livliga och högljudda miljöer är det avgörande med klar kommunikation för att säkerställa att du kan hantera konversationen med kunden till fullo och erbjuda exceptionell kundupplevelse. Med en rad funktioner som använder 2nd Generation EPOS AI, som arbetar kontinuerligt och i realtid i headsetet, är IMPACT 700 designad för att isolera och hantera inkommande och utgående röster med komplett skärpa, även i högljudda miljöer.
När professionella som arbetar på kontaktcenter tar emot många samtal under hela arbetsdagen, spenderar de den största delen av dagen med headset på. Med detta i åtanke är IMPACT 700-headseten tillverkade med en lätt design och mjukt memory foam för att de ska kunna garantera oöverträffliga nivåer av bekvämlighet under hela användningen. Dessutom, för att skydda användarnas hörsel när de utsätts för ljud hela dagarna, använder IMPACT 700 förstklassig ljuddämpare och EPOS ActiveGard, en teknologi som hindrar höga ljudtoppar och hanterar högljudda arbetsmiljöer.
Huvudfunktionerna inkluderar:
- Kristallklart ljud: Baserat på mer än 8000 parametrar i tre beamformade mikrofoner uppdaterar sofistikerade algoritmer, med hjälp av 2nd Generation EPOS AI, noise-cancelling-filter var fjärde millisekund för att garantera klart och naturligt ljud. Plus, med Super Wideband-teknologi kan användare njuta av ljud med mer klarhet, detaljrikedom och realism.
- Komplett kontroll: Designad för att göra det möjligt för användare att hantera samtal med hög effektivitet är IMPACT 700 fullproppad med smarta funktioner som kan stänga på och av mikrofonen genom intuitiva gester, så som att röra mikrofonarmen upp och ner.
- Friktionsfria samtal: Den ergonomiska inlinekontrollen är placerad endast 25 cm från headsetet för att på bästa sätt hjälpa användare att enkelt besvara samtal, tysta mikrofonen och ändra volym utan en massa krångel.
- Knivskarpt fokus: Ett 360-gradigt ljus signalerar till andra när användare inte vill bli störda medan en LED-mikrofon indikerar när mikrofonen är avstängd. Det möjliggör knivskarpt fokus och färre störningar från de omkring dig.
- Designad för komfort och att hålla i längden: Användare är garanterade komfort hela dagen med lätt design och stora, mjuka öronkuddar som andas. Dessutom, tack vare en förlängd garanti på 3 år, garanteras headsetet ett långt liv.
“Tydlig kommunikation är en strategisk nödvändighet för de som arbetar på kontaktcenter,” säger Johnny Andersen, VD Product & Portfolio Management på EPOS. “Att investera i teknologi som kan möjliggöra kristallklara konversationer kommer att hjälpa användare att navigera i livliga atmosfärer med precision, erbjuda exceptionell kundservice och behålla ett effektivt arbetsflöde mitt i liv och rörelse. Plus, när det kommer till att designa produkter för specifika användningsområden såsom kontaktcenter, är det väsentligt att användarens behov inte bara lyssnas på utan också tillmötesgås. Impact 700 gör just det, genom att kombinera heldagskomfort med intuitiv ergonomisk design så att användarna har fullständig kontroll och mår bra under processen.”