Nu lanserar Funnel sin nya visualiseringsfunktion, Funnel Dashboards, som gör det möjligt för marknadsförare att hitta mönster och se avvikelser i sina data mycket effektivare än några befintliga tredjepartsverktyg och tillägg.
”Funktionen är unik genom att Funnel Dashboards är specifikt utformat efter marknadsförares behov” kommenterar Fredrik Skantze, VD på Funnel.
”Vi kan nu erbjuda våra användare ett snabbare och mer tillförlitligt sätt att visualisera sin data utan krav på en BI- eller IT-funktionalitet. Att snabbt och enkelt kunna visualisera sina data i ett och samma verktyg är en viktig del i att bibehålla vår position som den ledande marketing intelligence lösningen.”
Funnel Dashboards, som genom bara några klick visar din marketing performance, är nu tillgänglig för alla Funnels användare över hela världen.
Funnel gör det möjligt för marknadsförare att ansluta all marknadsföringsdata från över 500 digitala plattformar och normalisera datan för att skapa insikter som kan driva affären. Idag har små och medelstora företag marknadsföringsaktiviteter på cirka åtta olika plattformar i genomsnitt, vilket leder till 65 unika datakällor. För större bolag ökar den siffran och därmed komplexiteten i att mäta resultaten från marknadsföringen exponentiellt.
Marknadsförare måste balansera behovet av robustare verktyg för att hantera denna datavolym mot de praktiska kraven att de själva äger ansvaret för datan (istället för att förlita sig på tekniska affärsintelligens- och IT-team).
Funnels plattform, hjälper till att koreografera all marknadsdata och gör det möjligt för marknadsförare att arbeta mer autonomt och datadrivet.