Optimizely storsatsar på AI-agenter

Optimizely storsatsar på AI-agenter

Publicerat av: Redaktionen

Lanserar vidareutveckling av AI-lösningen Optimizely Opal – inklusive specialiserade agenter och agentbaserade arbetsflöden för marknadsförare.

Martech-företaget Optimizely presenterade idag den senaste utvecklingen av företagets AI-lösning Optimizely Opal.

Nyheterna omfattar ett helt nytt användargränssnitt och en direkt integration med produktsviten Optimizely One. Opal erbjuder mängder av användningsområden för marknadsförings- och digitala team – från automation till innehållsskapande och heltäckande experimentanalys.

Opals vidareutveckling ger djup och omfattande kontext. Lösningens kontextfönster kombinerar flera datakällor, inklusive organisationens befintliga tillgångar, data om kampanjeffektivitet och experimentresultat. Opal kommer inte bara ihåg att något hände – utan också detaljerna, sammanhangen och hur händelser påverkar varandra. Dessutom utnyttjar Opals agenter dussintals verktyg som är skräddarsydda för marknadsföring och som integreras sömlöst med externa system. Opal ger användarna möjlighet att finjustera AI-lösningen med anpassade instruktioner, och användare kan styra agenter inom avancerade arbetsflöden.

Denna senaste version av Optimizely Opal bygger vidare på företagets satsning på att göra AI tillgänglig, praktisk att använda och värdeskapande.

Optimizely storsatsar på AI-agenterViktiga förbättringar inkluderar:

  • En omdesignad, intuitiv plattform som ger marknadsförare kontroll, tack vare funktioner som Instructions, ett dedikerat användargränssnitt för att hantera nya och förkonfigurerade agenter, samt chat i alla Optimizely-produkter för en enhetlig användarupplevelse.
  • Ett förkonfigurerat verktygsbibliotek som hjälper marknadsförare att hantera komplexa uppgifter, såsom att analysera webbsidor, skapa presentationsmaterial och genomföra sökordskampanjer.
  • Specialiserade agenter, särskilt utformade för marknadsföring, utrustade med tydliga instruktioner och rätt verktyg för att leverera resultat.
  • Agentarbetsflöden, som gör det möjligt för administratörer att kombinera flera specialiserade agenter så att de arbetar tillsammans – antingen stegvis eller parallellt.

– Marknadsförare förväntas att göra mer med mindre – och det är precis där Opal kommer in. Vi förvandlar idén om oändligt skalbara och AI-drivna medarbetare till något som omedelbart genererar värde. Det handlar inte bara om automatisering, utan också om att nyttja ett decennium av expertis inom experimentering, innehåll och personalisering i AI-agenter. Dessutom erbjuder vi konfigurationsmöjligheter som gör det möjligt för kunder att skräddarsy agenter efter sina specifika behov, säger Rupali Jain, produktchef på Optimizely

Med 78 % av organisationerna som nu använder AI i minst en affärsfunktion, möter Optimizely Opal denna växande efterfrågan inom Optimizely Ones säkra, SOC 2-kompatibla miljö.

För att utforska hur Optimizely Opal kan förändra din marknadsföringsstrategi, besök https://www.optimizely.com/ai.

 

 

Om Optimizely

Optimizely har som mål att förbättra arbetsmiljön för marknadsförare Optimizely One, världens första operativsystem för marknadsföringsteam. Optimizely One kombinerar branschledande lösningar för innehållshantering, innehållsmarknadsföring, experimentering, ehandel och personalisering, och driver varje steg i marknadsföringslivscykeln genom ett enda, AI-baserat arbetsflöde. Optimizely arbetar med globala varumärken som Salesforce, Zoom och Toyota.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00