Tech Mahindra och TOTSCo i samarbete för att reformera operatörsväxling
Hem NYHETERTECH NEWS Tech Mahindra och TOTSCo i samarbete för att reformera operatörsväxling

Tech Mahindra och TOTSCo i samarbete för att reformera operatörsväxling

Publicerat av: Redaktionen

Den ledande leverantör av lösningar för digital transformation, Tech Mahindra, meddelade idag att de ingått ett strategiskt partnerskap med TOTSCo (The One Touch Switching Company Ltd) för att designa, bygga och förvalta bolagets plattform TOTSCo Hub, en plattform för datautbyte mellan kommunikationsleverantörer i Storbritannien.

Plattformen som byggts på en molnbaserad arkitektur möjliggör ett nästintill realtidsutbyte av kunddata mellan kommunikationsleverantörer.

Samtidigt som plattformen säkerställer säkerhet och skalbarhet gör den det också möjligt för konsumenter att sömlöst byta tele- eller bredbandsleverantör för att nyttja marknadens utbud av tjänster – något som dels gör det enklare att byta leverantör men som även låter slutanvändare välja tjänsten med det bästa priset efter deras behov.

– Vi är glada över att samarbeta med Tech Mahindra för att leverera en robust och pålitlig plattform som kommer att spela en central roll för framtidens tele- och bredbandsväxling. Samarbetet med Tech Mahindra är resultatet av en rigorös upphandling och jag är övertygad om att vi tillsammans kommer att leverera rätt lösning till rätt kostnad, säger Paul Bradbury, VD på TOTSCo.

Tech Mahindra och TOTSCo i samarbete för att reformera operatörsväxlingPlattformen som kommer att innehålla kundinformation och annan nödvändiga data kommer att användas som en meddelandeplattform mellan ”vinnande” och ”förlorande” leverantörer och kommer att förvaltas gemensamt av Tech Mahindra och TOTSCo.

Den nya processen för byten av kommunikationsleverantör kommer att ske i tre steg:

  • Matchningen av kunduppgifter för att säkerställa att den vinnande leverantören identifierat slutanvändaren korrekt.
  • Beställning av leverantörsbyte och bekräftelse från den förlorande leverantören.
  • Bekräftelse på att bytet slutförts och att fakturering från den förlorande leverantören upphör.

– Den brittiska tillsynsmyndigheten Ofcom har givit kommunikationsindustrin en tydlig uppgift att tillhandahålla en lösning smidigare byte av leverantörer för privatkunder. För att uppnå detta kommer vi att dra nytta av vår omfattande telekomexpertis för att skapa en meddelandeplattform som i slutändan kommer att gynna konsumenten, säger Vikram Nair, President – EMEA Business på Tech Mahindra.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00