Etteplan lanserar ny visuell identitet för att återspegla sina ambitioner som ett ledande globalt teknikserviceföretag
Hem NYHETERTECH NEWS Etteplan lanserar ny visuell identitet och påbörjar därmed en ny etapp på sin resa

Etteplan lanserar ny visuell identitet och påbörjar därmed en ny etapp på sin resa

Publicerat av: Redaktionen

Etteplan lanserar ny visuell identitet för att återspegla sina ambitioner som ett ledande globalt teknikserviceföretag.

Etteplan lanserar ny visuell identitet och påbörjar därmed en ny etapp på sin resa. Under de senaste 40 åren har Etteplan gått från att vara en traditionell ingenjörsfirma till att bli ett modernt tekniktjänsteföretag.

Samtidigt har Etteplan utökat sin verksamhet från Finland till den globala marknaden och är nu verksamt i åtta länder med över 80 kontor.

”Vi har kommit att bli en global spelare på marknaden och vi har utvecklats till att bli ett ledande tekniktjänsteföretag. Det är dags för oss att ta ett rejält kliv framåt även genom vår visuella identitet. Etteplans nya kostym återspeglar det företag vi faktiskt är idag, vårt omfattande utbud av tjänster och den framtid vi föreställer oss för Etteplan”, säger Juha Näkki, VD och koncernchef på Etteplan.

Etteplan lanserar ny visuell identitet för att återspegla sina ambitioner som ett ledande globalt teknikserviceföretagDenna förändring är mer än bara en visuell identitet, med ny logotyp och uppdaterade färger. Den handlar även om vårt åtagande för omarbetade värderingar och en kultur med samarbetsanda. Den handlar om ett teknologiskt ledarskap, innovation och kreativitet. På Etteplan för vi samman människor och teknologi för att förändra saker till det bättre. Vi fräschar upp vårt varumärke, vårt syfte, vår vision och våra värderingar för att de ska återspegla det företag vi faktiskt är idag: ett mångsidigt teknisktjänsteföretag där en mängd olika talanger gemensamt löser utmaningar och driver förändringar.

”Vår nya visuella identitet och värderingar har tagits fram utifrån feedback från våra medarbetare, kunder och andra intressenter. Vi har lyckats skapa ett unikt varumärke som återspeglar de vi är. Detta nya varumärke ger oss möjlighet att fortsätta utveckla Etteplan, hjälper oss att nå våra mål, och att vara en ännu mer värdefull partner och attraktiv arbetsgivare”, säger Outi Torniainen, vice VD, Marketing and Communications på Etteplan.

Det nya, uppdaterade varumärket har nu lanserats och Etteplans webbsida har även den nytt utseende. Implementeringen av förändringarna kommer att ske på våra kontor och andra tillgångar under 2024.

Etteplans nya brand video ger en tydlig bild av det nya varumärket och identiteten.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00