Egencia utnämns till ledare i IDC MarketScape SaaS and Cloud-Enabled Corporate Travel Booking Applications

Publicerat av: Redaktionen

Idag meddelade Egencia, affärsreseavdelningen från Expedia Group, att företaget har utnämnts till ledare i den nya rapporten IDC MarketScape: Worldwide SaaS and Cloud-Enabled Corporate Travel Booking Applications 2019 Vendor Assessment .

I rapporten rekommenderas Egencia för företag som är ute efter ett resebokningsverktyg med global räckvidd samt integrerad programvara och resedata.

Egencia prisas för sin unika förmåga att förstå vad individuella resenärer vill ha när de bokar affärsresor. Idag är kunderna mer än någonsin tidigare ute efter en bokningsupplevelse som känns konsumentinriktad, men som samtidigt är utformad för företag. Som en del av Expedia Group har Egencia samlat på sig djupgående insikter från att ha arbetat med både konsumenter och företag, vilket kunderna kan dra nytta av. Relevanta lärdomar från fritidsresor appliceras på affärsresor för att skapa en bokningsupplevelse som känns bekant och samtidigt är skräddarsydd för affärsresenärer av alla slag.

Rapporten understryker Egencias globala räckvidd, som omfattar över 60 länder och inkluderar ett partnernätverk som täcker fler än 30 000 städer. Dessutom har Egencia, som en del av Expedia Group, tillgång till Expedias utbud. Detta gör det möjligt att erbjuda Egencias bästa pris och ge kunderna tillgång till omfattande valmöjligheter.

”Affärsresor håller på att utvecklas från en flerkanalsupplevelse till en mycket intuitiv och helomfattande upplevelse”, säger Alex Kaluzny, Senior Vice President and Chief Product and Technology Officer på Egencia. ”Egencia var den första digitala innovatören inom hanterade affärsreseprogram, och vi fortsätter att ligga steget före konkurrenterna vad gäller resenärsfokuserade innovationer, vilket är något som företag av alla storlekar kräver för att modernisera sina reseprogram.”

I rapporten analyserades elva företag inom affärsresebranschen, och alla jämfördes på samma punkter rörande kapacitet och strategi. I kapacitetskategorin fick Egencia höga betyg för kundnöjdhet, support, produktfunktionalitet och tjänsteutbudet som erbjuds via partnernätverket. Egencia fick även höga betyg för sin framtidsstrategi. Detta tack vare företagets snabba utvecklingstakt, produktinnovationer som drar nytta av artificiell intelligens och automatisering, rapporteringsfunktioner med dataanalys och hantering av resedata samt användarupplevelsen för reseadministratörer.

”Egencia har arbetat på att skapa en reseupplevelse som för samman fritidsresor och affärsresor”, säger Kevin Permenter, Research Manager, Enterprise Applications på IDC. ”Egencia drar nytta av lärdomar och konsumentdata från fritidsresor för att forma affärsreseupplevelsen. Detta, i kombination med deras globala räckvidd, gör att de klarar av att hantera även de mest komplicerade bokningsmiljöerna för affärsresor. Alla stora eller internationella företag med komplicerade bokningskrav borde överväga Egencia när de letar efter en samarbetspartner för resehantering.”

Med Egencias lösning kan alla sorters företag få en snabb och smidig bokningsupplevelse inom sina affärsreseprogram. Travel Managers har dessutom fullständig insyn för att kunna optimera reseprogrammet, och resenärerna har tillgång till kundsupport på sina egna språk medan de är ute och reser.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00