I veckan gick Dell EMC Partner Awards av stapeln, företagets årliga prisceremoni för att hylla sina återförsäljare och lyfta fram de företag och personer som utmärkt sig särskilt under det gångna året.
De omkring 100 partners som samlats på Teaterskeppet i Stockholm fick ta del av de senaste nyheterna från bolaget innan prisutdelningen, dom gick i Las Vegas-tema för att anknyta till Dell EMC World.
Och precis som det stora eventet som hölls i början av maj gick prisutdelningen och kringevenemanget under parollen ”Realize” – tänkt att lyfta fram slutkundens förändringsresa och förmågan att kunna skapa riktiga resultat med hjälp av digital transformation.
Den svenska kanalchefen Jon Alsterberg agerade konferencier under kvällen och betonade tydligt vikten av starka partnerskap med kanalen för Dell EMC:s fortsatta tillväxt på den svenska marknaden, och den viktiga roll kanalen har för att stötta kunderna i dessa tider av snabb förändring:
- Aldrig tidigare har vårt partnernätverk varit mer relevant, aldrig har det varit så viktigt som det är idag. Kunderna står inför stora förändringar med den digitala transformationen och söker stöd från partners med djupgående relevant kunskap.
Många partners var på plats under ceremonin, och några var med via video, när Jon tillsammans med cheferna på Dell EMC presenterade vinnarna i respektive kategori:
- Årets klientpartner -XLLNC
- Årets infrastruktur-partner – ATEA
- Årets tillväxtpartner – ITF
- Årets affär – CYGATE
- Årets Businessman/woman – Magnus Kristoffersson (Atea)
- Årets Backoffice/hedersomnämnande- Catrine Svensson på XLLNC
- Årets SMB-partner (Exertis CapTech ) – Forss Webservice AB