Episerver annonserade idag sin position som ledare i 2019 Gartner Magic Quadrant for Web Content Management (WCM).
Det är femte året i rad som Episerver blivit utmämnd som ledare och har i år förbättrat sin position inom både leveransförmåga och vision.
Episerver ser utnämningen som ett resultat av hur företagets produktportfölj hjälper företag och organisationer leverera fler och bättre individanpassade upplevelser till sina kunder än någon annan. Tidigare samma månad blev Episerver även utnämnd som utmanare in Gartner Magic Quadrant for Personalization Engines, och är därmed en av totalt fyra leverantörer som medverkar i båda kvadranterna. Episerver fick betyget 4.2 av 5.0 för personaliseringsförmåga och betyget 3.7 i kategorin som betygsatte molntjänst.
”Vårt fokus på att alltid ligga steget före våra kunders behov har betalat av sig”, säger Justin Anovick, Head of Product på Episerver. ”Marknadsförare och webbredaktörer sittet i förarsättet när det kommer till att styra organisationens varumärke, de villl inte ha tomma löften och vi sätter stor prestige och högt värde i att infria alla våra löften. Våra kunder kräver både skalbarhet och användarvänlighet för att säkerställa att ett projekt blir framgångsrikt.”
“Att förflytta sig uppåt i Gartner Magic Quadrant är något alla leverantörer strävar efter. Episerver leder stort när det kommer till att leverera värde, och just ROI och användarvänlighet är två områden där Episerver alltid varit svårslagna”, säger Nate Barad, Director Product Marketing, Episerver.
Rapporten kan laddas ned här: 2019 Gartner Magic Quadrant for Web Content Management (WCM).