Nagarro, divisionen för globala tjänster inom Allgeier SE-koncernen, har öppnat sitt center för IT-tjänster och kundstöd i Malta.
Med sitt nya center i Malta kan Nagarro ge europeiska kunder ännu bättre hjälp – oavsett om det handlar om att ge iGaming-ledare teknikstöd eller att förstärka kundstödsavdelningarna från Malta för support inom hela EU. Nagarros utökade resurser i Malta kommer också att göra det lättare att följa nya regler och dra nytta av växande möjligheter i regionen, t.ex. framväxten av Malta som en ledande DLT-destination.
Nagarros avancerade kundstödscenter – med hög säkerhet och mycket snabb internetanslutning för dygnet runt-support – är strategiskt beläget i Valetta. Passande nog får det stöd från den parlamentariska understatssekreteraren för finansiella tjänster, digital ekonomi och innovationer, Silvio Schembri, vars byrå gynnar ekonomin med ett viktigt program för att snabbare ta in IT-experter och kompensera kompetensunderskottet i Malta.
Schembri sade att företag som Nagarro kommer att fortsätta att växa och expandera i Maltas snabbväxande digitala ekonomi. Schembri bekräftade den maltesiska regeringens politiska vilja att sätta kurs mot okända vatten och utforska nya ekonomiska nischer som leder till ett komplett ekosystem.
Nagarro är ett av de första internationella teknikföretagen som testar Maltas nya påskyndade hantering av arbetstillstånd, som gör det möjligt att snabbare överbrygga den kunskapsklyfta som hämmar tillväxten för flera branscher i Malta.