Sitefinity är ett flexibelt CMS som gör det enkelt att bygga engagerande digitala funktioner för användning i flera typer av kanaler.
Verktyget får nu en uppgradering där AI och förbättrade analysverktyg gör det lättare att utveckla funktioner i konversationsbaserade gränssnitt, som exempelvis chatbotar.
Samtidigt utökas också supporttiden till att omfatta fyra år. Progress Sitefinity är den mest centrala delen av Progress plattform för digitala upplevelser.
”Många företag har idag sin huvudsakliga kontakt med kunder i digitala kanaler. Det ställer krav på djupare förståelse av beteendemönster och hur dessa kan användas för att förbättra och fördjupa den digitala upplevelsen.”, säger Loren Jarrett, ansvarig för området Digital Experience på Progress.
Sitefinity är alltså centrum i Progress plattform för digitala upplevelser, och är avsedd att göra det möjligt för verksamheter att skapa individanpassade användarupplevelser över flera digitala kanaler.
Sitefinity får följande uppgraderingar i den nyaste versionen:
• Rikare analys av användarbeteenden: Analys och visualisering av typiska sessioner ger bättre möjligheter att följa användares beteende genom kundresan, och att använda insikterna för att optimera upplevelsen.
• Förbättrad segmentering med hjälp av AI: Automatiserade analyser av innehåll och konverteringsdata, kopplat till målgrupper, ger utökade möjligheter till målgruppsanpassningar och targeting.
• Gränssnittet uppgraderas till .NET 7: Uppgraderingen av gränssnittet till .NET 7 innebär förbättrad prestanda genom exempelvis smartare hantering av cachelagring.
• Bättre stöd för konversationsgränssnitt: Genom utökad möjlighet till kontextuell förståelse, större möjligheter att individanpassa användarupplevelser och nya verktyg för analys och träning av botar.
• Utökad support: Supporttiden utökas till fyra år för att garantera verksamheter ett mer långsiktigt värde från sina investeringar i Sitefinity.
”Vi jobbar idag med Sitefinity, vilket beror på två nyckelfaktorer: skalbarhet och flexibilitet. Med hjälp av Sitewides kraftfulla verktygslåda kan vi ge bättre varumärkesupplevelser i ett smidigare arbetsflöde.”, säger Randy Muns, digitalt ansvarig på Payworks.
Sitefinity placerades 2023 som ledare i Gartners Magic Quadrant för plattformar för digitala upplevelse. G2 utsåg Sitefinity som bästa programvara 2023.