25 miljarder minuter i digitala möten – ökad kapacitet och nya tjänster från Cisco

Publicerat av: Redaktionen

Användningen av Ciscos samarbetsplattform WebEx har mer än tredubblats under de senaste månadernas pandemi.

Nu presenterar företaget en rad lösningar och nya funktioner för att hjälpa företag med den fortsatta omställningen.

På få områden har den digitala utvecklingen gått i snabbare takt under 2020 än när det gäller digitala mötesplattformar. Bara i april i år deltog en halv miljard människor i digitala WebEx-möten, och dessa möten pågick totalt 25 miljarder minuter – vilket motsvarar mer än 45 000 år.

Omställningen till allmänt distansarbete har enligt många gått smidigare än man kan tro, men har samtidigt skapat eller tydliggjort nya behov hos användarna – både kring kapacitet, tillgänglighet och säkerhet.

I samband med Cisco Live 2020 visade Cisco upp en rad nyheter i WebEx som är skapade för att hjälpa verksamheter hantera utmaningarna. Bland dem finns WebEx Control Hub, ett verktyg som förenklar för IT-avdelningar att hantera möten på ett säkert och smidigt sätt även när hela arbetsstyrkan måste bedriva arbetet hemifrån.

Flera nya skyddsåtgärder, bland annat Data Loss Protection (DLP) och andra kontrollfunktioner, tillförs nu också till WebEx Meetings för att säkerställa att alla aspekter av ett möte är i säkert förvar och otillgängligt för utomstående med 256-bitarskryptering. För att underlätta filhantering mellan olika plattformar har också stöd för Box integrerats direkt i WebEx Teams. En annan ny integration är med vårdinformationssystemet Epic, som innebär att läkare och medicinska experter världen över kan genomföra virtuella patientkonsultationer med lättillgänglig och säker information.

För att motsvara de ökade behoven meddelade Cisco också att man nu har tredubblat kapaciteten för WebEx-plattformen för att möta den ökade efterfrågan.

Samtidigt slår en ny rapport om resfria möten som lanserades av Cisco under veckan innan midsommar fast att många svenskar vill fortsätta arbeta på distans även efter att den akuta krisen är över. 40 procent av de som idag ställt om till distansarbete uppger att de räknar med att resa mindre i tjänsten även efter att krisen är över.

”Att bidra till att människor är säkert uppkopplade och kan utföra sina jobb är hjärtat av vad vi gör. Vi är stolta att vi kunnat finnas där för våra kunder när de behövde oss som mest, och vi kommer att fortsätta finnas där när vi tillsammans tar os igenom de här tiderna”, säger Javid Khan, VP och General Manager för Cisco Collaboration Group.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00