Efter en upphandling står det klart att Algeco och Sodexo får chansen att kampera ihop.
Från den 1 december ingår parterna ett samarbete som innebär att Sodexo levererar facility management-tjänster till Algecos affärsområde Camp & Industry.
– Avtalet innebär att vi kan erbjuda kvalitativa mertjänster till våra kunder, säger Erik Lundin, Team Lead Camp & Industry på Algeco.
På senare tid har Algeco vuxit enormt med stora projekt och lyckade leveranser som följd. Nu tar företaget ännu ett kliv på affärsområdet Camp & Industry, när de från den 1 december anlitar Sodexo som partner inom facility management-tjänster. Något som Erik Lundin ser positivt på.
– Vi är väldigt glada och tror att det här kommer att bli en väldigt bra lösning. Sodexo är ett välrenommerat företag och för vår del innebär det här att våra kunder erbjuds professionella mertjänster när de anlitar oss, säger Erik Lundin och berättar om upphandlingen:
– Vi utgick från professionalitet, förståelse för uppdraget, flexibilitet, möjlighet till digitala tjänster, framåtlutande i utvecklingen av facility management-tjänster och kommersiella villkor. Utifrån de parametrarna hamnade Sodexo i topp.
Avtalet innefattar tjänster som exempelvis lokalvård, service och hantering av felanmälningar samt bemanning av reception, kiosk och vaktmästeri.
– Vi har höga förväntningar och ser fram emot att låta Sodexo visa vad de går för. Förhoppningen är att vi kan dra nytta av varandra i många projekt framåt. Tillsammans erbjuder vi ett brett tjänsteutbud, något som kommer våra kunder till gagn, säger Erik.
Peter Mellin, vd på Sodexo Sverige, är spänd på att få samarbeta med Algeco.
– Partnerskapet leder in oss i en växande och spännande del av branschen med moduluthyrning och boenden. Vi hoppas på att hitta många samarbetsmöjligheter med Algeco i framtiden, säger han och fortsätter:
– Algeco är en etablerad spelare, vilket är en trygghet. Vi är glada och stolta över att få förtroendet att leverera våra tjänster i deras lokaler.