Ny lösning från MarkMonitor för effektivt varumärkesskydd efter GDPR
Hem NYHETERGDPR Ny lösning från MarkMonitor för effektivt varumärkesskydd efter GDPR

Ny lösning från MarkMonitor för effektivt varumärkesskydd efter GDPR

Publicerat av: Redaktionen

Efter infriandet av den nya dataskyddsförordningen (GDPR) lanserar MarkMonitor en ny teknisk lösning för att förenkla hur varumärken skyddar sig själva online.

Ny lösning från MarkMonitor för effektivt varumärkesskydd efter GDPR 2Lösningen är en förlängning av MarkMonitors världsledande egenskaper inom varumärkesskydd. Denna kommer göra att företagen fortsatt kan upprätthålla effektiva åtgärder inom varumärkesskydd genom automatiserad åtkomst till data från källor av tredje part. Då WHOIS-databasen blivit begränsad efter införandet av GDPR kommer varumärken kunna använda den nya tekniken för att komma åt den domäninformation de behöver i försvaret mot mot bedrägeri- och förfalskningsaktivitet samtidigt som de sparar både tid och resurser.

”Nu när GDPR har trätt i kraft är varumärken begränsade i hur de tacklar hot mot deras online-skydd. Utan information från WHOIS-registret att dra från kommer många att behöva samla in information manuellt på nätet, i jakten efter information som kan hjälpa dem i deras ansträngningar”, säger Chris Veator, President, MarkMonitor, a brand of Clarivate Analytics.

”MarkMonitor har gjort stora investeringar för att skydda sina kunders varumärkesskyddsåtgärder och för att stödja dem i den rådande miljön efter GDPR. Många tidigare källor för data kring bedrägerisidor eller annonser hamnar blir nu begränsade. Som ett resultat av detta har vi utvecklat nya tekniker för att läsa av Internet för data relaterad till bedrägerisidor. Vi använder också vår enorma källa av historisk information och har adderat en betydande mängd servicepersonal för att komplettera detta. Våra kunder har en försäkran om att de behåller ett effektivt varumärkesskydd, samtidigt som de följer GDPR-riktlinjerna.”

”En framgångsrik strategi handlar om att ta hand om slutkunden, den som är mest trolig att bli vilseledd och påverkad av varumärkesbedrägeri eller förfalskningar. Organisationer behöver ett kundorienterat och proaktivt tillvägagångssätt som skyddar kunder med goda avsikter, genom att använda teknik som identifierar och omedelbart agerar mot de mest synliga tecknen på bedrägeri.”

Denna teknologi finns tillgänglig nu för alla kunder som har varumärkesskydd med MarkMonitor. För information om MarkMonitors kompletta utbud tjänster och lösningar, besök gärna hemsidan.

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00