Tata Consultancy Services ska hjälpa den nordiska post- och logistikgruppen att bygga en digital grund, införa agila arbetssätt och driva automatisering
Tata Consultancy Services utökar sitt strategiska samarbete med Posten Norge AS för att bygga en digital grund som möjliggör produktinnovation och en förstklassig kundupplevelse.
Posten inledde sitt partnerskap med TCS 2013. Under de senaste sex åren har partnerskapet resulterat i en IT-plattform, som körs kontinuerligt dygnet runt, samt ett flertal olika digitala företagslösningar.
Det utökade partnerskapet kommer att fokusera på utveckling av moderna, intelligenta och automatiserade lösningar för Posten inom områdena post, kommunikation och logistik. TCS kommer dessutom att införa agila arbetssätt, harmonisering av IT-tjänster, automatisering och påskynda företagets tillväxt- och transformationsresa.
”Genom vårt förnyade och utökade partnerskap med TCS kommerPosten kunna införa nya, moderna tekniker och arbetssätt, och i förlängningen ge en förstklassig service till alla våra kunder”, sade Arne Berntzen, CIO på Posten Norge AS.
”Vår erfarenhet och branschkunskap i kombination med vårt fokus på kundnöjdhet och innovation gör oss till en självklar partner för våra kunder. Vi är glada över att utöka vårt samarbete för att skapa en stark digital grund till stöd för Postens strategi för en kundorienterad, förenklad och lönsam affärsverksamhet, ”sade Rajan Maheshwari, Country Manager, Norge, TCS.
”Postbranschen genomgår stora förändringar och postorganisationer har utnyttjat digital teknik för att förvandla utmaningar till möjligheter. Posten är i framkant i denna omvandling att bli en kundcentrerad organisation. Vi är stolta över att stötta Posten på denna resa,” sade Arun Pradeep, affärsområdesansvarig för Travel, Transportation & Hospitality, Europa, TCS.