Sitecore, global ledare inom programvara för upplevelsehantering, kommer att erbjuda hela Sitecore Cloud-plattformen på Microsoft Azure.
Det innebär att marknadsförare kommer att kunna utnyttja den samlade kraften i Sitecore Cloud tillsammans med Azures smidighet och hastighet. Syftet är att snabbt möjliggöra marknadsföringsinitiativ i den kontext som kunderna interagerar i.
Sitecore har redan idag sin Web Experience Manager (XM) på Azure. Nu adderas möjligheten att erbjuda hela Sitecore® Experience Platform™ (XP) och Sitecore® Commerce och integration med Microsoft Azure.
Som moduluppbyggd öppen plattform ger Sitecore kunderna möjlighet att börja med grundläggande content management för webb och mobil och därefter expandera och lägga till andra integrerade lösningar som e-handel och marketing automation i flera kanaler för att passa olika miljöer och budgetar.
– Azure levererar exceptionell hastighet, skala och tillförlitlighet och sparar samtidigt in kostnader för tidigare generationers infrastruktur. Sitecore och Azure är en vinnande kombination som gör att digitala marknadsförare och IT-avdelningar snabbt kan komma igång och ut på marknaden, utan den långa väntetid som traditionellt förknippas med digitala marknadsföringsteknologier, säger Jonas Luthander, försäljningschef, Sitecore Sverige.
Denna flexibilitet tillsammans med Azures hastighet och kraft ger företag en stark fördel i form av snabbare tid till marknaden, skalbarhet utifrån efterfrågan och kontroll över totala ägandekostnader.
Jason Zander, corporate vice president på Microsoft Azure, tillägger:
– Sitecore har redan från början byggt sin plattform för att stödja Microsoft-teknologi. Nu tar de sitt digitala marknadsföringsmoln till Microsoft Azure. Det är en kraftfull kombination som ger kunderna en konkurrensfördel i form av snabbare tid till marknaden.
I dagens kraftigt konkurrensutsatta marknad där millisekunder räknas, måste digitala marknadsförare leverera relevanta kampanjer och budskap i rätt kontext, tvärs över alla kanaler. Sitecore Cloud på Azure levererar allt från webbplatser och landningssidor till integrerade kampanjer i full skala, Internet of Things (IoT) och digitala upplevelser i AR/VR snabbare än någonsin. Med sin support för Azure kan Sitecore Cloud driftsättas och vara igång på under en timme, istället för efter dagar eller veckor som vanligtvis är fallet.
– Azure och Sitecore är en perfekt kombination, säger Oliver Deneef, client service director på The Reference NY, implementeringspartner till Kodak Alaris. Vi behöver inte oroa oss för att sköta infrastrukturen och kan istället fokusera på vad vi gör bäst – att skapa innovativa digitala lösningar som tydligt bidrar till att driva affärer för våra kunder.
Kodak Alaris Information Management Vice President of Global Marketing, Siddharta Bhattachaya, tillägger:
– Vi vill fokusera på kundutmaningar med användning av en framtidssäkrad content management-plattform. När vi kör Sitecore Cloud på Azure kan vi ge kunderna en personaliserad upplevelse som är kundcentrerad istället för produktcentrerad.
Sitecore Cloud på Azure utnyttjar att Microsofts globala datacentraler är nivåanpassade för företagen och kan skalas upp och ner i takt med att efterfrågan förändras. För IT- och marknadsföringsavdelningarna levererar Sitecore Cloud:
– Hastighet: Användarna kan peka och klicka för att aktivera en Sitecore XM- eller XP-driftsättning på några minuter via Azure Marketplace. Eller skapa skräddarsydda Sitecore-miljöer med hjälp av Azure Resource Manager-mallar (ARM)
– Flexibilitet: Sitecore erbjuder en heltäckande molnbaserad lösning till alla sina kunder. Både Sitecores kunder och partners har även möjligheten att hantera molndriftsättningar själva.
– Skalbarhet: Användarna kan skala upp och ut i takt med att kampanjer och program utvecklas, exempelvis med pay-as-you-go-mätning för kostnadskontroll