Visma överlåter samtliga kunder i projekthanteringsverktyget Visma.net Project Management till Zedcom AB, som är certifierad partner till Visma.
Överlåtelsen innebär att Visma kan fokusera i ännu större utsträckning på produktutveckling samt växla upp både vad gäller tillgänglighet och expertis. Överlåtelsen sker per den 1 januari 2021.
– Kunderna kommer alltid först och därför är den här överlåtelsen ett naturligt steg för oss. Alla vi samarbetar med ligger i absolut framkant vad gäller kundunika lösningar och anpassningar och levererar både smartness och stort värde till Vismas kunder. Zedcom AB utvecklar lösningar för projektintensiva verksamheter och valet föll därför på dem att ta över kunderna i Visma.net Project Management, säger Carola Lissel, vd på Visma Software.
Från och med den 1 januari 2021 överlåter Visma samtliga kunder i projekthanteringsverktyget Visma.net Project Management till Zedcom AB, som är certifierad partner till Visma. Överlåtelsen innebär att Visma kan fokusera i ännu större utsträckning på produktutveckling samt växla upp både vad gäller tillgänglighet och expertis.
Visma Software är även fortsättningsvis licensägare för Visma.net Project Management och ansvarar för produktutvecklingen i nära dialog med kunder och Vismas övriga partnerföretag. I och med överlåtelsen läggs ännu större fokus på produktutveckling och stöd till partners som har den dagliga kontakten med kunden.
– Det här förvärvet känns helt rätt för Zedcom. Genom övertagandet får vi nya medarbetare med spetskompetens inom Visma.net Project Management och vi ser fram emot att bistå alla nytillkomna kunder med att öka sin effektivitet ytterligare. Zedcom har haft en stark tillväxt under 2020 och med det här förvärvet kommer vi att gasa ytterligare, säger Daniel Fredholm, vice vd på Zedcom.
Hädanefter säljs, implementeras och supporteras samtliga lösningar inom Visma.net-familjen enbart av Vismas certifierade partners. Beslutet är taget för att Visma på bästa sätt ska kunna möta den starkt växande efterfrågan på modernisering av verksamhetssystem och arbetsprocesser hos såväl befintliga kunder som vid nya förfrågningar.