– Fredrik Jansson anställs som Chief Marketing Officer på DigiPlex som ett led att skapa en ledningsgrupp i världsklass. – Flera priser och certifieringar positionerar DigiPlex för nästa fas i sin tillväxt.

Fredrik Jansson, Chief Marketing Officer på DigiPlex
DigiPlex, Nordens ledande datacenterföretag, utser Fredrik Jansson till ny Chief Marketing Officer. Som sådan kommer han att ansvara för DigiPlex globala marknadsföring, kommunikation och Public Affairs.
Fredrik Jansson kommer närmast från Tata Consultancy Services (TCS) där han har haft flera ledande marknadsföringsroller. Hans karriär där sträcker sig över ett decennium. Under hans tid på TCS växte företaget från en miljard dollar till 16,5 miljarder dollar i omsättning och antalet anställda ökade från 40 000 till 370 000. Han senaste position inom TCS var Chief Brand Officer och som sådan var han ansvarig för varumärkesbyggande aktiviteter på 21 marknader i Europa. Han har också vunnit flertalet priser inom varumärke, sociala medier, marknadsföring, kommunikation, event och sponsring.
– Vi är glada att kunna välkomna Fredrik till DigiPlex familj, säger Gisle M. Eckhoff, vd på DigiPlex. Han är erkänt duktig på att bygga och leda marknadsenheter i en snabbfotad global miljö. Han är också en av de mest prisade marknadspersonerna i IT-industrin och kommer med sin erfarenhet ha en nyckelroll i DigiPlex fortsatta tillväxt.
DigiPlex ledningsgrupp har fått flera nya personer under året. Utöver Fredrik Jansson så har även Daniel Joyce anställts som Chief Construction Officer, Lars Tisen som Chief Commercial Officer och Haakon Holm-Knapstad som Chief HR Officer.
De här viktiga certifieringarna, som anses vara några av de främsta som gäller för datacenterbranschen, är ett bevis på DigiPlex beslutsamhet att leverera kundservice på absolut högsta nivå.
– Vår mission är att vara det mest tillförlitliga, hållbara och resurseffektiva datacenterföretaget som finns, säger Byrne Murphy, styrelseordförande och grundare av DigiPlex (som mottog priset Data Industry Achievement 2016) Jag är övertygad om att de investeringar vi har gjort för att säkra en världsledande ledningsgrupp och för att erbjuda världens mest avancerade datacenter är till stor fördel för alla de organisationer som söker nästa generations datacenterpartner.