OutSystems och UiPath ingår partnerskap för intelligent automatisering – ska hjälpa kunder att förbättra produktivitet och operativ effektivitet

OutSystems och UiPath ingår partnerskap för intelligent automatisering

Publicerat av: Redaktionen

Partnerskapet sammanför ledare inom Robotic Process Automation och högpresterande low-code för att smidig och säker automatisering av komplexa, plattformsoberoende applikationer.

Applikations- och mjukvaruutvecklaren OutSystems och UiPath (NYSE: PATH), ledande företag inom mjukvara för företagsautomation, ingår partnerskap.

Partnerskapet syftar till att kombinera kraften i UiParth Business Automation Platform med OutSystems högpresterande low-code. Samarbetet gör det möjligt för kunder att på ett säkert och intelligent sätt automatisera centrala affärsprocesser och applikationer, samtidigt som de sparar tid, förbättrar effektiviteten och levererar nydanande app-upplevelser.

Partnerskapet integrerar lösningar och tjänster med en ny kontakt som gör att UiPaths mjukvarurobotar kan hanteras från Outsystems applikationer. Den helintegrerade lösningen hjälper till att förhindra leverantörsinlåsning och maximerar ROI.

– Det finns en stor efterfrågan på verktyg för low-code-applikationer kombinerat med intelligent automation från företag som vill förbättra sina affärsprocesser och nå sina transformationsmål. Höga krav på att kunna anpassa sig i en föränderlig omvärld gör att många företag fokuserar på att förenkla och snabba på utvecklingen för att kunna förbättra produktiviteten och reducera kostnader. Team som använder sig av de senaste automatiseringsstrategierna och verktygen förväntar sig att de ska vara sömlösa. Genom det nya partnerskapet hjälper UiPath och OutSystems kunderna att genomföra en sömlös automationsstrategi, säger Maureen Fleming, IDC:s Program Vice President för forskning om intelligent process automatisering.

Genom partnerskapet kan OutSystems och UiPaths gemensamma kunder:

  • OutSystems och UiPath ingår partnerskap för intelligent automatisering – ska hjälpa kunder att förbättra produktivitet och operativ effektivitetSkapa automatiserade slutna processer över avdelningar och registersystem för maximal prestanda.
  • Minska utvecklingstiden och snabbt leverera sammansatta applikationer med lättanvända designgränssnitt och inbyggd integration för att accelerera den operativa effektiviteten, produktivitet och ROI.
  • Enkelt integrera avancerade teknologier som AI och ML i företagsprocesser för att automatisera dokumentförståelse, bildanalys, språkanalys och jämförelse.
  • Berika applikationstestning med företagsanpassad RPA för att minska fel och snabba upp kvalitetskontroller genom att automatisera manuell applikationstestning.

–  Pressen från den digitala omställningen gör att alla typer av organisationer behöver skapa smartare, effektivare arbetsplatser med enkla användarupplevelser för kunderna. Vår högpresterande metod för low-code-utveckling, i kombination med kraften av UiPath-automatisering, ger våra gemensamma kunder en beprövad färdplan för effektivisering. Integrationen gör det möjligt för IT-chefer att överbygga kunskapsluckorna i sina team för att driva på innovation och skapa värde för sina organisationer, säger Rui Pereira, vice vd för Global Channel på Outsystems.

– Bland stora företag har fler än hälften idag fyra eller fler samtidiga automationsinitiativ 1 – och den siffran väntas bara stiga de kommande åren. Partnerskapet med OutSystems kommer att vara avgörande för att möta den växande marknadsefterfrågan och göra det möjligt för våra gemensamma kunder att implementera komplex automation i stor skala, sa Dhruv Asher, UiPath Senior Vice President of Alliances and Business Development.

Organisationer som Redington Gulf och Tysers har redan insett fördelarna med UiPath och OutSystems för att utöka äldre system, skapa automationer över avdelningsgränser, införliva prediktiva modeller och implementera kund-, leverantörs-, och partnerportaler.

– Genom att använda OutSystems med UiPath Robotic Process Automation för TConnect, vårt nya system för hantering av policylivscykler, har vi kunnat förenkla och automatisera arbetsflöden med styrning. Detta har lett till att vi har förbättrat våra svarstider med 60 procent och samtidigt sparat 400 timmar per vecka, berättar Angud Kennedy, Chief Technology Officer på Tysers.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00