Samsung Electronics Ltd. har meddelat ett samarbete med Activision Blizzard EMEA, en kanal- och produktöverskridande marknadsföringskampanj som visar kraften hos Samsungs omfång av spelprodukter.
Embrace Your Game-kampanjen samlar branschledande produkter och några av dagens mest populära spel i ett marknadsföringssamarbete som är först i sitt slag. Kampanjen riktar sig till Samsung-gamers på 17 marknader och 44 länder.
Den kommer inkludera några av Activision Blizzards mest kända speltitlar, inklusive Crash Team Rumble, Diablo Immortal, Overwatch 2 och World of Warcraft i ett uppslukande kreativt paket som ger spelvärlden liv – oavsett om du spelar på språng eller hemma.
Kampanjen kommer att synas på alla Samsungs digitala kanaler i Europa och kommer att lyfta hela Samsungs uppställning av spelprodukter – inklusive TV-apparater, smartphones och bildskärmar – och är skräddarsydd för alla, oavsett om man är en casual eller hardcore-spelare.
Levla upp spelare genom Samsungs Gamer Training
En del av Embrace Your Game-kampanjen som presenteras är Samsung’s Gamer Training-program, som hjälper spelare ta sina färdigheter till nya nivåer. Det förnyade innehållet som finns på Samsungs spelportal väcker samarbetet till liv och kommer innehålla insikter och expertinstruktioner från några av dagens främsta proffsspelare och innehållsskapare. Detta inkluderar engagerande interaktiva träningssessioner, video-workshops och handledning, tillsammans med annat spelinnehåll som topptips och produktrekommendationer.
Gamer Training-programmet kommer också att ge exklusiva förhandstittar av Samsungs produkter och rekommendationer från teknikskapare med den bästa nya speltekniken.
Benjamin Braun, marknadschef för Samsung Europe säger: ”Spelvärlden utvecklas. På Samsung vill vi stödja alla spelare, från strö-spelare till proffs. Från TV-apparater, bildskärmar och mobila enheter ger Embrace Your Game alla typer av spelare chansen att fördjupa sig helt i sitt spel, hemma eller på språng.
Det är därför Activision Blizzard är den ideala samarbetspartnern för Embrace Your Game. Dess speltitlar är älskade av spelarna och med Samsungs produkter har du den ultimata spelupplevelsen.”
Embrace Your Game är en kanalöverskridande europeisk marknadsföringskampanj och ett trepartssamarbete mellan Samsung och Activision Blizzard.