Nu ingår det svenska SaaS-företaget Brilliant Future ett nytt partnerskap med Voxo, experter på AI-baserad samtalsanalys.
Syftet med partnerskapet är att ge Brilliants kunder en snabb analys av alla inkommande samtal till kundtjänsten för att djupare förstå skälen bakom kundinteraktionen.
Den nya analysmöjligheten öppnar upp dörrar för företag att bättre förstå sina kunders behov och önskemål samt att kunna arbeta proaktivt med strategisk affärs- och produktutveckling. Genom att kombinera Voxos kraftfulla AI-baserade verktyg med Brilliants kundserviceplattform kommer kundservicedata att visualiseras i Brilliants digitala plattform som agerbara insikter om förbättringar.
– Det här innebär att medarbetare och ledare inom kundservice lättare kan fatta välgrundade beslut som är baserade på verklig data. Med Voxos expertis inom AI kan vi erbjuda en helhetslösning för datadriven operativ utveckling av kundserviceorganisationer med hjälp av strategiska verktyg som tar deras affärsutveckling till nästa nivå, säger Ulrika Jonsson, vd på Brilliant Future.
Brilliant Future har över 20 års erfarenhet av kund- och medarbetarundersökningar.
Med bakgrund av den ökande betydelsen av kundupplevelse inom dagens affärslandskap är den här satsningen ett viktigt led i att stärka och framtidssäkra bolagets erbjudande inom kundundersökningar ytterligare.
– Vi är jätteglada över detta strategiska partnerskap med Brilliant Future! Samarbetet möjliggör för oss att skapa mervärde för både befintliga och nya kunder genom att erbjuda marknadsledande tjänster och plattformar som skapar värde från ledningsgruppen till den enskilda medarbetaren. Partnerskapet gör det enkelt för kunder att integrera nya tjänster under ett och samma erbjudande, samtidigt som de får en säker och heltäckande lösning, säger Johan Wadenholt, vd på Voxo.