Columbus lanserar standardintegration mellan Salesforce och Infor M3
För att möta efterfrågan – och samtidigt ta nya marknadsandelar – har Columbus utvecklat en standardintegration mellan affärssystemet Infor M3 och den världsledande CRM-systemleverantören Salesforce.
– Den här färdiga integrationen är något som marknaden har efterfrågat under en längre tid. Integrationer driver annars upp kostnaden och komplexiteten i projekt. Med hjälp av den kapar vi ledtid och implementationskostnader för våra kunder med cirka 50 procent, säger Fredrik Persson, Business Line Director för Customer Experience & Engagement Columbus Sverige.
För att få till en 360-vy av relevant kunddata och kunna arbeta datadrivet behöver ett företags affärssystem vara sömlöst integrerat med ett CRM-system. För många företag är det en utmaning, vilket resulterar i att de måste överföra data mellan olika system manuellt – något som är tidskrävande, kostsamt och minskar produktiviteten.
En färdig standardintegration mellan branschledande Salesforce och Infor M3 kommer därmed göra att företagen kan spara tid och öka vinstmarginalerna. Integrationen kommer att fungera för både Infor M3 Cloud och Infor M3 On-premise.
– Många av våra kunder är smärtsamt medvetna om att integrationer driver kostnader och de tvekar därför inför att ta steget. Vår färdiga lösning gör att det blir enkelt att integrera de olika systemen, vilket gör det mer lönsamt och gör så att de kan möta sina kunders behov på ett bättre sätt framöver, förklarar Fredrik Persson.
Tina Algkvist, Business Unit Executive för Infor M3 hos Columbus, håller med:
– Genom att använda datan från Infor M3 med Salesforce kan du få all relevant information på en plats, vilket betyder att du inte längre behöver sortera bort onödig data eller arbeta dubbelt. Du får en 360-graders upplevelse som kopplar samman tredjehands-applikationer, utformar dashboards och skapar leads från flera olika källor. Integrationen mellan Infor M3 och Salesforce ger användarna möjligheten att öka kundnöjdheten och skapa tillväxt med fler säljtillfällen, säger Tina Algkvist.
Den nya integrationen skapar fler möjligheter för företag att välja de system som passar deras behov bäst, vilket har varit en av målsättningarna med projektet. Att utveckla lösningar som marknaden efterfrågar och samtidigt öka valfriheten för företagen är en viktig fråga för Columbus Sverige.
– Vi är den största globala implementationspartner till Infor M3 och ser den här integrationen som ett sätt att möta våra kunders behov. Det ligger i vårt DNA att hitta nya lösningar på våra kunders problem och den här integrationen är något som kan lyfta våra kunders affärer. Det är spännande att få arbeta med en partner som Salesforce, som på många sätt är med och driver utvecklingen inom CRM, avslutar Fredrik Persson.