Vårt sätt att köpa och sälja förändras ständigt. Från oförutsägbar ekonomi till AI-revolution, det finns ingen brist på faktorer som påverkar kundresan.
Och företagen är mer pressade än någonsin att anpassa sig.
“Vi upplever ett transformativt skifte med generativ AI. Kundernas förväntningar förändras och företag har nu möjlighet att utnyttja AI för att driva kundanslutning i stor skala, säger Yamini Rangan, VD för HubSpot. “HubSpot har tänkt djupt på dessa förändringar och agerat snabbt för att hjälpa våra kunder att agera i intelligensåldern. Vi har introducerat många kraftfulla nya funktioner på INBOUND 2023, och jag är glad över våra framsteg.”
På INBOUND 2023 presenterade HubSpot HubSpot AI, en ny uppsättning plattformsomfattande AI-drivna produkter och funktioner som hjälper små och medelstora företag och kundinriktade team att låsa upp produktivitet, utnyttja data bättre och skapa djupare kontakter med kunder. Bland de nya alternativen är:
- AI-assistenter: Generativa AI-verktyg för att anförtro marknadsförings-, försäljnings- och serviceteam. AI-assistenter kommer att arbeta över hela HubSpot-plattformen för att hjälpa team att skapa innehåll, skapa bilder, generera bloggidéer, bygga webbplatser och utveckla rapporter – direkt.
- AI-agenter: En uppsättning AI-förbättrade verktyg som hjälper små och medelstora företag att automatisera, svara på och höja sin kundservice i livechatt och e-post.
- AI-insikter: Prediktiva AI-funktioner som låser upp bättre analyser och rekommendationer, till exempel AI-driven prognostisering.
- ChatSpot: Kombinerar kraften i ChatGPT med dussintals unika datakällor förutom HubSpots egna.
“Det är vårt jobb på HubSpot att hjälpa växande företag att dra nytta av ny teknik utan några som helst utmaningar”, säger Andy Pitre, EVP of Product på HubSpot. “Med HubSpot AI tar vi bort gissningarna från generativ AI och ger alla team inom försäljning, marknadsföring och service den kompletta verktygsuppsättningen för att hjälpa dem att uppnå ännu mer.”
Även molntjänsten SalesHub har fått ett uppsving. De omfattar bland annat:
- Konsolidering av aktiviteter och data i förhållande till att arbeta med leads.
- Avancerad leadhantering och rapportering.
- AI-baserad ledning och rapportering om förhandlingar under pågående avtal
- Smidig planering och överlämning av aktiviteter. Det innebär att potentiella kunder får enklast möjliga kontakt med ett företag, med smidiga förflyttningar mellan olika anställda