En ny version av vårklassikern “Nu grönskar det” utgör ledmotivet i den nya kampanjen för Sveriges bästa nät* och som vi kallar Folknätet.
Till Timbuktus stämma visas ett bättre och mer uppkopplat liv tillsammans med Telia – dramatiserade i vackra, skånska vårmiljöer och med den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling.
I filmen och de olika kampanjenheterna möter vi den folkkäre artisten Jason “Timbuktu” Diakité, som framför en ny version av den klassiska vårvisan “Nu grönskar det”, i samarbete med Martin Hederos. Filmen dramatiserar både vardagliga och dramatiska händelser som på olika sätt görs möjliga med hjälp av uppkopplade tjänster.
– Nu mer än någonsin är nätet en del av allt som är viktigt för en fungerande vardag för människor, företagare och samhället i stort. I vår kampanj vill vi fånga betydelsen och samtidigt visa hur mycket vi faktiskt kan erbjuda våra kunder – bättre upplevelser och ett bättre uppkopplat liv. Vi täcker hela landet och fortsätter nu att satsa miljarder för att kunna ge våra kunder ännu mer från Sveriges bästa nät*, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia Sverige.
I kampanjfilmen möter vi bland annat en kitesurfare som kollar väderförhållanden, vänner som samlas för att se en fotbollsmatch online och ser hur belysningen på en fotbollsarena tänds med hjälp av en app. I en scen möter vi dessutom den uppmärksammade schackprofilen Anna Cramling, där de friska vårvindarnas tar tag i gardinerna precis när hon vunnit ett schackparti online.
Kampanjen lanseras idag över hela Sverige, både i digitala kanaler, TV, print och utomhusreklam och är framtagen i samarbete med Forsman & Bodenfors.
Se filmen här: https://youtu.be/knLUXPv034E
Kampanjen är filmad på olika platser i Skåne och producerad i enlighet med gällande restriktioner och rekommendationer p.g.a. pandemin. För filmfiler, bilder och credits – klicka här!
*Sveriges bästa nät enligt Umlaut 2020.