Sitevision öppnar dörren för AI-drivet chattverktyg
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Sitevision öppnar dörren för AI-drivet chattverktyg

Sitevision öppnar dörren för AI-drivet chattverktyg

Publicerat av: Redaktionen

Sitevision, ett av Sveriges mest använda webbpubliceringsverktyg, släpper idag det AI-drivna chattverktyget Ebbot som tillval i sin plattform.

Flera hundra svenska företag, myndigheter och organisationer med tusentals webbplatser och hundratusentals besökare kan få del av verktyget.

Den globala marknaden för chatbotar, med ChatGPT i spetsen, är på frammarsch och väntas uppgå till flera hundra miljarder kronor år 2030. Allt fler svenska webbplatser använder chatbotar för att lyfta kundresor och medborgardialoger till nya nivåer.

Från och med idag blir det AI-drivna chattverktyget Ebbot tillgängligt i ett av Sveriges största publiceringsverktyg (CMS), Sitevision. Plattformen används för intranät och över tusen svenska webbplatser som besöks av hundratusentals svenskar.

GPT-modell för kundsupport

I sitt chattverktyg erbjuder Ebbot bland annat sin egenutvecklade GPT-modell. Modellen baseras på samma teknologi som ChatGPT men driftas inom EU och är skräddarsydd för kundservice. Den möter GDPR-krav och tillgänglighetsanpassning, talar 80 språk, och gör verksamheter tillgängliga 24 timmar om dygnet.

– Både Sitevision och Ebbot är svenskutvecklade produkter. Nu kan vi erbjuda kunderna en brygga över gapet mellan människa och maskin. De kan skapa bättre och mer personliga upplevelser på webbplatserna, öka försäljningen och förbättra kundservicen eller medborgardialogen, säger Nadia Cabezas, partneransvarig på Sitevision.

Sitevision öppnar dörren för AI-drivet chattverktyg– Livechatt och chatbotar är inget nytt, men nu får Sitevisions kunder tillgång till ett chattverktyg som möter både kundernas och medarbetarnas förväntningar, med bättre och snabbare hjälp som minskar kostnaderna för support.

-Automatiseringsgraden kommer att kunna växlas upp med så att medarbetare kan lägga sin tid på mer komplicerade ärenden, säger Gustav Elveros, försäljningschef på Ebbot.

Enligt Web Service Awards (WSA) senaste undersökning (september 2023) om svenska webbplatser svarar 26 procent av företagen och 22 procent av kommunerna och regionerna att de har en chattfunktion. Endast en av tio uppger att de använder AI på sin webbplats.

Fakta: Ebbot – Livechatt och Chatbot

  • Livechatt-verktyget gör det enkelt för agenter att hantera flera kundchattar samtidigt, smidigt skicka chattar mellan agenter, tilldela chattar baserat på kompetens och skapa ärenden utan att lämna chatten.
  • I chatbot-verktyget används AI och maskininlärning för att automatisera vanliga frågor, vilket ger mer tid för medarbetare i support och kundtjänst att hantera mer komplexa ärenden. Chatboten har stöd för över 80 språk, förstår sammanhang och kan tränas att enbart svara utifrån informationen på hemsidan eller i andra datakällor.
  • Livechatten och Chatboten kan användas separat eller kombineras, och kan integreras sömlöst med andra system.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00