​Nu finns Letsignit på Ingram Micro Marketplace

[KANALPARTNER] Ingram Micro tar nu Letsignit till marknaden, en ny lösning för att centralt hantera varumärken i e-postsignaturer och lägga till banners.

Med Letsignit kan företag göra sin e-post till ett starkt marknadsföringsverktyg.

”Med Letsignit breddar vi vårt erbjudande med en produkt som kompletterar Microsofts produkter. Det är dessutom en produkt som fungerar väldigt väl ihop med Office 365 och som vi tror har potential att tillföra stort värde för våra återförsäljare”, säger Sophie Drk, Produktchef på Ingram Micro.

E-postmeddelanden är en viktig del av den dagliga kommunikationen med 121 mottagna e-postmeddelanden och 40 skickade av den genomsnittliga medarbetaren. Här finns en stor kommunikationsmöjlighet som fortfarande är relativt outnyttjad.

Letsignit tillåter företag att kapitalisera på denna kanal samtidigt som man löser vanliga problem som negativ påverkan på varumärkesbilden på grund av oprofessionella signaturer eller mail där fel logotyp visas. Med sitt lättanvända, centralt hanterade gränssnitt kan användarna automatiskt dra nytta av signaturer och banners på bara några få klick. Det finns ingen anledning att vara expert eftersom det erbjuds flera färdiga mallar med möjlighet att anpassas vidare.

Samtidigt som företagen kan utnyttja potentialen i sina e-postmeddelanden, gör Letsignit varje anställd till en varumärkesambassadör, som visar företagskulturen och bygger varumärkeskännedom. Den stora styrkan hos Letsignit ligger i dess enkla användning, möjlighet att lägga till och schemalägga banners för olika grupper, avdelningar eller anställda och att göra omedelbar uppföljning.

Verktyget ger också statistisk information genom att spåra antalet klick per signatur och banner.

”Letsignit är mycket mer än ett administrationsverktyg för e-postsignaturer, det är ett strategiskt marknadsföringsverktyg som gör det möjligt för företag av alla storlekar att utnyttja sina e-postmeddelanden bättre. Administratören kan lägga till banners till e-postmeddelandena från olika avdelningar samt spåra deras prestanda, analysera dem och fatta beslut för kommande banners. Det är ett riktigt bra verktyg, inte bara för användaren utan även för återförsäljaren som vill öka sitt erbjudande”, säger Sébastien Telouk, VP Sales på Letsignit.

Återförsäljare finner Letsignit lönsamt genom att det hjälper dem att differentiera sitt erbjudande och öka den årliga intäkten. Lösningen är lätt att sälja på grund av sin beprövade teknik som utvecklats ihop med Microsoft-team, är högt ansedd av företag och täcker ett stort behov på marknaden. Återförsäljare får också många fördelar genom Letsignits partnerprogram och service. De får gratis interna licenser för att testa och använda produkten samt resurser, utbildning och en-till-en uppföljning för organisationens personal.