Dell Technologies stärker nu sitt as-a-Service-erbjudande APEX med fler anpassningsmöjligheter för att ge partners mer flexibilitet.
Det innebär bland annat tillgång till en prenumerationsbaserad lagringstjänst och nya utbildningsresurser.
Förutom Sverige kommer APEX nu också att lanseras på fler marknader globalt.
– Vi vill skapa fler valmöjligheter för partners och kunder, och genom våra nyheter inom APEX kan Partners nu nå ännu fler typer av kunder med våra As-a-Service-erbjudanden. Förbättringarna och nyheterna kommer från att vi har lyssnat på partners som idag jobbar med olika serviceerbjudande, och därför hoppas vi att detta ska ge ännu fler möjligheter för våra partners att stärka sitt erbjudande med hjälp av APEX, säger Jakob Ödman, kanalansvarig på Dell Technologies i Sverige.
Lagring och utbildning
Svenska partners kan nu erbjuda kunder APEX Data Storage Services, en prenumerationsbaserad lagringstjänst med eller utan Dells hanterade tjänster som skapar fler möjligheter för både partners och kunder som vill bli starkare inom as-a-Service. Uppdateringen ger partners möjlighet att lägga till egna tjänster och möta kundernas krav på mer flexibilitet.
Dell erbjuder nu också nya dedikerade utbildningsresurser för partners som vill lära sig hantera APEX och as-a-service-strategier. Målet är att vara ett stöd till partners och hjälpa dem utveckla nya förmågor.
Utbildningsresurserna finns tillgängliga på APEX Learning Center och ger en översikt kring hur APEX ständigt utvecklas och hur partners bäst kan nå ut till sina kunder.