inleder femårig storsatsning på teknik och affärsutveckling
Hem NYHETERFÖRETAGSNYHETER Dryckesjätten Diageo inleder en femårig storsatsning på teknik och affärsutveckling

Dryckesjätten Diageo inleder en femårig storsatsning på teknik och affärsutveckling

Publicerat av: Redaktionen

Diageo, den brittiska tillverkaren av Guinness, Smirnoff och Johnnie Walker, har inlett ett samarbete inom affärsutveckling med SAP och IBM som konsultpartner.

Projektet sträcker sig över fem år och är företagets största investering någonsin i teknik och tjänster.

Målet med samarbetet är att designa och förbättra Diaegos affärsprocesser och göra verksamheten mer effektiv i de 180 länder där bolaget är verksamt.

Diageo går nu över till en molnbaserad modell, RISE with SAP S/4HANA Cloud, för att förenkla och integrera sin IT-infrastruktur.

Den fem år långa satsningen kommer att förändra Diageos arbete på flera sätt:

  • inleder femårig storsatsning på teknik och affärsutvecklingAvancerade lösningar för arbetsflöden gör att ordrar kan spåras i realtid över hela världen samtidigt som kundernas engagemang ökar och kundservicen förbättras.
  • Med en enskild plattform kan Diageo förenkla sin tekniska supportmodell och sitt IT-landskap. Det blir enklare för bolaget att göra affärer och utvecklas i takt med ändrade konsumenttrender och nya behov på marknaden.
  • Programmet kommer att förändra Diageos resultatrapportering och ge nya möjligheter till försäljning och tillväxt.
  • Digitaliseringen av kontroll och regelefterlevnad kommer att göra verksamheten mer motståndskraftig, uthållig och anpassningsbar när förutsättningarna på marknaden ändras.

– Samarbetet med IBM och SAP är ett led i vår pågående satsning på digital transformation. Vi vill göra det enklare för oss att möta våra globala konsumenters och kunders behov. Det kommer att ge oss helt nya insikter att agera och förbättra vår datakapacitet för att kunna fortsätta växa, samtidigt som vi kan bli mer effektiva i vår dagliga verksamhet, säger Lavanya Chandrashekar, CFO på Diageo.

– För att lyckas i dagens konsumentvarubransch måste man kunna hantera oförutsägbara leveranskedjor, pågående makroekonomisk volatilitet och ligga steget före när kundkraven ändras. Diageo är en ledande varumärkesbyggare och vi är stolta över att kunna hjälpa dem att bygga en mer motståndskraftig verksamhet. Satsningen kommer att leda till förbättrad kundupplevelse och göra att de snabbt kan anpassa sig efter ändrade marknadsbehov och förverkliga sin vision att revolutionera konsumentvarubranschen, säger Scott Russell, Executive Board Member, Customer Success på SAP.

 

Relaterade Artiklar

Vi använder cookies och andra identifierare för att förbättra din upplevelse. Detta gör att vi kan säkerställa din åtkomst, analysera ditt besök på vår webbplats. Det hjälper oss att erbjuda dig ett personligt anpassat innehåll och smidig åtkomst till användbar information. Klicka på ”Jag godkänner” för att acceptera vår användning av cookies och andra identifierare eller klicka ”Mer information” för att justera dina val. Jag Godkänner Mer Information >>

-
00:00
00:00
Update Required Flash plugin
-
00:00
00:00